حقوق شهروندی، ملاک عمل در اجرای ماموریت‌ها/ ازحقوق نیروی انتظامی و کارکنان دفاع می‌کنیم

11:52 - 18 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۲۴۰
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از حقوق سازمان و کارکنان دفاع می‌کنیم، بر لزوم رعایت حقوق شهروندی و موازین شرعی، قانونی و اخلاقی حین اجرای ماموریت‌ها تاکید کرد.

-  سردار حسین اشتری در همایش سراسری معاونان و مدیران حقوقی و امور مجلس استان‌ها و حوزه مرکزی ناجا (ویدئو کنفرانسی) اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت و به ویژه شهیدان نیروی انتظامی درود و رحمت می‌فرستیم و برای فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با سلامتی داریم.

تبریک ایام و اعیاد ماه رجب

وی با تبریک ایام و اعیاد ماه رجب افزود: در آستانه عید سعید مبعث هستیم و بنده نیز فرا رسیدن این اعیاد را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ان شاء الله بتوانیم از فیوضات این ماه مبارک بهره وافی و کافی ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش سراسری معاونان و مدیران حقوقی و امور مجلس حوزه مرکزی ناجا به ویژه سردار " حمید رضا اشراق"، بیان کرد: از اقدامات و زحمات همکارانم در معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا تشکر می‌کنم؛ انصافا در چند سال که سردار " اشراق " مسئولیت این معاونت را عهده دار هستند، اقدامات بزرگ و مطلوبی صورت گرفته است.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی با قدردانی از تلاش‌های ایثارگرانه و فداکارانه فرماندهان، افسران، درجه داران، کارکنان و سربازان وظیفه، مطرح کرد: بنده در ابتدا لازم می‌دانم از زحمات شبانه روزی همکاران خدوم و ایثارگرم در سراسر کشور قدردانی کنم که انصافا به صورت جهادی و ایثارگرانه به مردم خدمات ارائه می‌کنند؛ خدمت به مردم عبادت است و باید این توفیق را قدر بدانیم. مردم نیز قدر خدمات انتظامی که خدماتی آرام بخش و امیدبخش است را می‌دانند که در همین راستا خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی با تمام توان در خدمت رفاه و آسایش و امنیت آن‌ها هستند و با توجه به تعطیلات نوروزی پیش رو با تمام توان ماموریت خود را انجام خواهند داد تا مردم عزیز با آسایش و آرامش و خیال راحت به استقبال سال نو رفته و تعطیلات را سپری کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به حضور گسترده نیرو‌های پلیس در جغرافیای جمهوری اسلامی از مرز‌ها تا مرکز به اهمیت تامین نظم و امنیت در کشور پرداخت و گفت: نیروی انتظامی دارای گستردگی و تنوع ماموریتی است و در عین حال با وسعت اختیارات قانونی حین اجرای ماموریت‌ها با آحاد مردم در طیف، سنین مختلف در ارتباط است، تامین و توسعه نظم و امنیت بر عهده نیروی عظیم انتظامی است که تحقق این مهم با همت و تلاش شبانه روزی و فداکارانه همکارانم در سراسر کشور محقق می‌شود.

ناجا؛ نهاد اجتماعی محور

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا؛ یک نهاد اجتماعی محور و در تعامل و ارتباط با مردم است و از نظر درون سازمانی هم مجموعه‌ای " انسان محور" هستیم که بالاترین سرمایه برای ما محسوب می‌شود، افزود: بنابراین شایسته است که به نحو مطلوبی از این مجموعه بزرگ و عظیم حراست و حفاظت کنیم.

وی با اشاره به کارکرد حساس و موثر معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا با توجه به تنوع و گستردگی ماموریت‌های پلیس بر لزوم ارتقاء اقدامات در راستای آگاهی بخشی حقوقی و قانونی کارکنان و تعریف سازوکاری محکم برای معاضدت از آنان تاکید و تصریح کرد:بایستی از حقوق سازمان و کارکنان به درستی دفاع کنیم.

آشنایی با موضوعات حقوقی

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: معاونت حقوقی و امور مجلس به نوعی با همه اجزاء و ماموریت‌های نیروی عظیم انتظامی مرتبط است و آشنا کردن سبزپوشان نیروی انتظامی به موضوعات حقوقی باید یکی از کارکرد‌های اولویت دار این معاونت باشد.

رفع خلاء‌های قانونی

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تعامل مطلوب معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا با مجلس شورای اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد: ارتباط با خانه ملت می‌تواند به رفع خلاء‌های قانونی مرتبط با ماموریت‌های پلیس منتج شود، از طرفی آشنایی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تنوع و گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی در کنار سختی فعالیت آن‌ها می‌تواند در بازه هایی، چون بودجه بندی و تزریق اعتبارات مالی گره گشا باشد.

سردار اشتری با اشاره بر اینکه صیانت از کارکنان و معاضدت قضائی از آنان از اولویت‌های معاونت حقوقی و امور مجلس است، بیان کرد: در هر شرایطی از مامور وظیفه شناس، متعهد و صحیح العمل صیانت و حمایت می‌کنیم و همه باید بدانند که در برابر قانون مساوی هستند و بایستی تابع آن باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در حمایت از ماموران وظیفه شناس که در جریان ماموریتی دچار آسیب شده اند، فرآیند‌ها را از طریق قانون دنبال می‌کنیم بر لزوم اتخاذ رویکرد پدرانه و مسئولانه در صیانت از نیرو‌های وظیفه شناس تاکید کرد.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر رعایت حقوق شهروندی در جریان ماموریت‌ها توسط نیرو‌های پلیس عنوان کرد: همان گونه که باید از حق و حقوق نیروی انتظامی دفاع کنیم شایسته است که رعایت حقوق شهروندی نیز ملاک عمل نیرو‌های پلیس در جریان اجرای ماموریت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: بایستی حق و حقوق متهمان را بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی رعایت کنیم و در کنار این مهم، به رفتار نیرو‌های پلیس با مردم و مراجعان نظارت داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با طرح پیشنهاد بهره گیری از ظرفیت هایی، چون پلیس افتخاری، یادآورشد: می‌توانیم از نخبگان حقوقی قابل اعتماد و امین در راستای ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان، خانواده هایشان و مراجعان بهره ببریم، به طوری که هم مردم و مسئولان را از حقوق ناجا آگاه کنیم و هم با ارائه مشاوره حقوقی به خانواده‌های کارکنان از برخی مشکلات آنان در حیطه‌های قانونی بکاهیم.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: خانواده کارکنان نیروی انتظامی، بازنشستگان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و متوفیان بایستی در اولویت دریافت خدمات مشاوره‌ای حقوقی و قانونی باشند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه باید قدردان امنیت مطلوب و مثال زدنی حاکم بر کشور باشیم، خاطر نشان کرد: نتیجه زحمات شبانه روزی همه نیرو‌های پلیس از مرز تا مرکز، رضایت مندی مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و مردم از پلیس است که این مهم را بالاترین سرمایه و مدال افتخاری بر سینه می‌دانیم.

قدردان پیام سراسر لطف رهبری

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری "مدظله العالی" همزمان با هفته نیروی انتظامی در سال جاری خاطر نشان کرد: پیام سراسر عنایت و لطف معظم له خطاب به همه کارکنان نیروی انتظامی از مرز تا مرکز، از صف تا ستاد بود و این پیام برگ زرینی در کارنامه پلیس است و حاکی از تلاش همه همکارانم می‌باشد؛ ما قدردان پیام سراسر لطف و محبت فرماندهی معزز کل قوا " مدظله العالی" هستیم و تلاش روزافزونی برای کسب رضایت معظم له داریم.

سردار اشتری در ادامه رسیدگی به مشکلات سازمانی، رفع کمبود‌ها و ارتقاء وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان را از اولویت‌های جدی برشمرد و افزود: بنده شخصا برای تحقق این موضوعات تلاش می‌کنم چرا که معتقدم با وجود سختی ماموریتی کارکنان و تلاش شبانه روزی، نیرو‌های خدوم و زحمتکش پلیس نبایستی دغدغه معیشت و رفاه داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان، یادآور شد: در راستای تحقق این مهم گام‌های مطلوبی در حوزه افزایش و ترمیم حقوق، اجرای برنامه‌های نهضت مسکن کارکنان طی یک برنامه پنج ساله و .. را دنبال می‌کنیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در فرآیند اجرای تامین مسکن کارکنان به دنبال این هستیم که طی یک بازه زمانی پنج ساله که حدود یک سال و چند ماه از آن را سپری کرده ایم، نیرو‌های پلیس واجدالشرایط، " خانه دار" شوند.

سردار اشتری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید مجدد بر اینکه قدردان زحمات شبانه روزی همه همکارانم از صف تا ستاد هستم، درباره افزایش اعتبارات و بودجه ناجا پیرو مذاکرات صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی، دولت و ستاد کل نیرو‌های مسلح، اظهار امیدواری کرد و گفت: تلاش کردیم که تعهداتمان را پاسخگو باشیم.


برچسب ها: پلیس ناجا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *