نظری: جدایی از کادرفنی قبلی سخت بود/ امیدوارم استقلال را خیلی زود در اوج و جایگاه واقعی‌اش ببینیم

15:08 - 18 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۲۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سخنگوی باشگاه استقلال گفت: جدایی از کادرفنی قبلی خیلی سخت بود چون تمام این عزیزان از سرمایه‌های استقلال هستند.

- حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال در کنفرانس خبری که ظهر امروز به صورت آنلاین از صفحه رسمی این باشگاه پخش شد درباره مسائل جاری استقلال اظهاراتی داشت که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

*در انتهای نیم فصل متاسفانه به رغم انتظاراتی که داشتیم، شرایط بر وفق مراد نبود، اما در ادامه به این جمع بندی رسیدیم که با جدایی کادر فنی پیشین که سخت هم بود موافقت کنیم. سعی کردیم فضا را برای حضور کادر فنی جدید آماده کنیم. جدایی از کادرفنی قبلی خیلی سخت بود چون تمام این عزیزان از سرمایه‌های استقلال هستند. از زحمات تمام عزیزانی که در نیم فصل اول تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. برای کادرفنی جدید هم آرزوی پیروزی دارم.

*امیدوارم مجیدی و کادر فنی جدید استقلال با تلاش‌های بی وقفه خیلی زود باشگاه استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برسانند و به دغدغه هواداران جامه عمل بپوشانند.

*جذب بازیکن جدید؟ با چند بازیکن مذاکره داشته‌ایم، اما بر اساس نظر کادرفنی فقط امکان استفاده از قاسمی‌نژاد را خواهیم داشت و امکان همکاری با سایر گزینه‌ها وجود ندارد. در حال رایزنی با قاسمی‌نژاد و باشگاه شهر خودرو هستیم.با همراهی عبدیان در تلاشیم تا این انتقال زودتر نهایی شود. امیدواریم شهرخودرو هم در این راستا همکاری بیشتری داشته باشد.

*با دشواری زیادی موفق به بازکردن پنجره شدیم، اما متأسفانه خیلی راحت این زحمات به هدر رفت و مجدداً پنجره بسته شد. امروز صبح در جلسه هیئت مدیره مددی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و جمع بندی این شد که تمام اقدامات انجام شده برای باز شدن پنجره و تامین منابع مالی با سرعت بیشتری  انجام شود. به دنبال رایزنی با بانک مرکزی و تامین منابع ریالی هستیم و ان شاالله پنجره ما باز خواهد شد. جای نگرانی نیست و در موعد مقرر پنجره باز خواهد شد.

*برای باز کردن پنجره بالاتر از ۳۵۰ هزار دلار نیاز داریم و این رقم در حال تامین است و در تلاشیم که آن را پرداخت کنیم. برای بازگرداندن میلیچ به مبلغی نیاز داریم و تلاش شد این عدد تامین شود. در دوره قبل لیگ قهرمانان در حال انتقال مبلغی به قطر برای پرداخت مطالبات بازیکنان بودیم که در فرودگاه از مدیرعامل سابق توقیف شد که قرار بود مبلغی به میلیچ برسد. رایزنی هایی مجددی با میلیچ شده است تا زودتر برگردد. در این مسیر تلاش کردیم اما مشکلاتی که بابت بسته شدن پنجره به وجود آمده ما را با مشکل مواجه کرده امیدوارم هواداران این قصور را ببخشند تا هر چه زودتر میلیچ هم برگردد. مجیدی هم اصرار دارد میلیچ زودتر به اردوی استقلال اضافه شود. 

*شرط و شروط در قرارداد مجیدی؟ هیچ شرطی به غیر از موارد معمول در نظر گرفته نشده است. یک سری بحث های قراردادی متداول است که لحاظ شده است، اما هیچ شرط جداگانه ای در نظر گرفته نشده است. به دنبال این نیستیم با مطرح کردن شروط و مباحث حاشیه ای تمرکز کادرفنی را بر هم بزنیم.

*حضور ساکت الهامی در باشگاه استقلال؟ هیئت مدیره گزینه‌هایی را برای نیمکت استقلال با مدیرعامل مطرح کرد تا رایزنی انجام شود تا بر اساس آن تصمیم نهایی اتخاذ شود. برخی عزیزان در این بین به باشگاه آمدند و برخی دیگر به صورت غیرحضوری مذاکره کردند. در نهایت باشگاه به این نتیجه رسید تا فصل را با مجیدی ادامه دهد.

*محرومیت استقلال از نقل و انتقالات با وجود پرداخت مطالبات بودوروف؟ انتظار از نورشرق و سایر عزیانی که مسئولیت دارند انتظرا داریم پیش از رسیدن به موضوع رأی صادر نکنند. حتما به فکر تمام طلبکاران داخلی و خارجی هستمی ونمی خواهیم حقی از کسی ضایع شود و تلاش می کنیم تمام مطالبات را پرداخت کنیم. اما اینکه پنجره استقلال بعد از پرداخت مطالبات باز شود انتظار داریم همانطور که به تیم رقیب، پرسپولیس، نگاه می شود این رویکرد نسبت به تمام تیم های حاضر در لیگ یکسان باشد و مشکل استقلال هم با همان راهکار حل شود.

*زمانی که فکری را انتخاب کردیم با استقبال هواداران مواجه شد، اما متأسفانه فوتبال روی خوشش را به فکری نشان نداد و خودش هم به این نتیجه رسید که بهتر است جدا شود.  بالغ بر 40 میلیارد تومان از بدهی های مدیران قبلی را پرداخت کردیم و تلاش می کنیم بدهی از خود بر جای نگذاریم.

*مالکیت ورزشگاه امام رضا (ع)؟ طبق قانون شهرداری ها هرگونه واگذاری املاک و اموال شهر بر عهده شورای آن شهر است. معمولا تفویض هایی هم به شهرداران صورت می گیرد که چون بیش از سقف تفویض شده است به شورای شهر سپرده شد. سازمان ورزشی شهرداری مطلب مربوط به محسنی را تکذیب کرد. اگر از ورزشگاه نام برده شده باشد وی نمی تواند در این زمینه تصمیم گیرنده باشد. چهار ماه قبل با شهردار تهران برای تعیین تکلیف ورزشگاه های امام رضا و شهید کاظمی صحبت و خواستار ارائه لایحه شدم، اما تا این لحظه شهردار تهران هیچ اقدامی نکرده است. ورزشگاه امام رضا وقفی نیست و سند در اختیار شهرداری تهران است. اینکه در ادامه چه اتفاقی بیفتد منوط به ارائه لایحه توسط شهردار تهران و موافقت شورای شهر است که تا این لحظه اتفاقی رخ نداده است. 

*مشکلات مالی بازیکنان و کادرفنی؟ مددی تلاش می کند منابع مالی را تأمین کند که قرار است در هفته جاری پرداختی داشته باشیم که با این پرداختی متوسط 35 درصد پرداختی خواهیم داشت که از 17 درصد تا 70 درصد را شامل می شود. البته در پرداخت به کادرفنی از تعهداتمان عقب تر هستیم که امیدواریم این موضوع هم رفع شود.

*کارگزار چه کمکی در پرداخت‌ بدهی‌ها و بازشدن پنجره داشته است؟ های وب از تعهداتش جلوتر است و در تلاشیم از منابعی غیر از کارگزار پول را تأمین کنیم. امیدواریم هر عزیزی که می تواند کمک کند حمایت داشته باشد تا زودتر نگرانی هواداران برطرف شود.

*انتخاب سرپرست؟ در شرایط فعلی کاظمی در کنار امور رسانه‌ای این مسئولیت را بر عهده گرفته است. قرار است در این خصوص ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری شود. نظر سرمربی اخذ شده و امیدواریم ظرف روزهای آینده در اینخصوص هم به جمع بندی برسیم. نهایتا در اسفند ماه این تصمیم نهایی خواهد شد.

*نظری درباره ادعای پرسپولیسی‌ها مبنی بر حضور افراد متمول در باشگاه استقلال در حالی که رقیب موفق به بازکردن پنجره بین‌المللی و حتی جذب چند بازیکن شده‌اند گفت: ما همیشه سعی کرده‌ایم کار خودمان را درست انجام دهیم و هیچ وقت نخواستیم در امور تیم های دیگر دخالت کنیم تا امورات تیم خودمان را مدیریت کنیم. کسی که دنبال حاشیه است سعی می کند بازی را غیر از زمین فوتبال ببرد. خیلی از اعضای هیئت مدیره چه مالی و چه غیرمالی کمک های لازم را داشته اند.

*باید تلاش کنیم استقلال به آرامش برسد. برخی افراد خارج از مجموعه مدیریتی پرسپولیس به رقیب کمک های جدی دارند که ما از آنها بی نصیب هستیم. 

*اضافه شدن نفرات جدید به کادرفنی؟ تا این لحظه مجیدی فرد جدیدی را معرفی نکرده است البته هر زمانی که اعلام کند فرد جدیدی اضافه شود باشگاه این آمادگی را دارد که همکاری کند.

*اعضای جدید هیئت مدیره؟ این موضوع بر عهده مجمع باشگاه است و خیلی مواقع ممکن است در این خصوص ما هم اطلاعی نداشته باشد. ظرف روزهای آینده نفر پنجم را در هیئت مدیره استقلال خواهیم داشت.

*جلسه کمیته انضباطی قایدی و مظاهری؟ این اتفاق در دوره کادرفنی قبلی بود و تصمیم در این خصوص با کادرفنی جدید است. اولویت باید در هر بخشی رعایت نظم و انضباط تیمی باشد. با وجود اینکه هنوز جلسه کمیته انضباطی این دو عزیز برگزار نشده اما موضوع در حال بررسی و تعیین تکلیف است. امیدواریم هیچ گاه باشگاه مجبور نشود از اهرم انضباطی استفاده کند اگر هم آرایی صادر شود سیاست باشگاه این نیست که احکام انضباطی باشگاه منتشر شود.

*نظری وی با اصلاح بخشی از صحبت‌های ابتدایی خود گفت: در کنار منابع ریالی به منابع ارزی برای باز شدن پنجره نیاز داریم. چیزی حدود نیمی از 350 هزار دلاری که گفته شد برای این مهم نیاز است. تلاش می کنیم این اتفاق خوب هم هر چه زودتر رقم بخورد. امیدوارم با حمایت و همدلی هواداران استقلال را خیلی زود در اوج و در جایگاه واقعی‌اش ببینیم.


برچسب ها: استقلال حجت نظری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *