رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری آیین گرامیداشت هفته درختکاری در آکادمی ملی المپیک

15:45 - 18 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۳۳۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
آیین گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی در محوطه آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

- طبق اعلام روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، صبح امروز و با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی، اعضای کمیسیون محیط زیست کمیته ملی المپیک و ورزشکاران صاحب نام، آیین گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


در ابتدای این مراسم دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: کسانی که با فلسفه ورزش آشنا هستند می‌دانند که اصولاً ورزش و طبیعت در هم آمیخته هستند حتی با نگاهی به اسامی برخی رشته‌های ورزشی متوجه خواهید شد که رشته‌هایی مانند شنا از دل طبیعت بیرون آمده اند.


دکتر قراخانلو ضمن اشاره‌ای کوتاه به فعالیت‌های اجتماعی آکادمی ملی المپیک افزود: علت اینکه آکادمی ملی المپیک امروز و در این مراسم دو موضوع مهم درختکاری و اهدای عضو را برجسته می‌کند این است که به توصیه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در خصوص توسعه اجتماعی از طریق ورزش جامه عمل بپوشاند.


دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از دیگر سخنرانان این مراسم بود که پس از تقدیر و تشکر از مسئولین برگزاری این مراسم که نشان دهنده پیشگامی جامعه ورزش در حفظ محیط زیست و فرهنگ اهدای عضو است گفت: ما باید از طریق ورزش مردم را با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح کلان و کشور همراه کنیم.


وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای ورزش در آشنا کردن مردم با موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی گفت: ورزش در حفظ محیط زیست، توسعه طبیعت و همچنین موضوع اهدای عضو جزو پیشگامان است که امیدواریم فدراسیون ها، باشگاه‌های ورزشی و نخبه‌های ورزشی در این راه همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مسئولیت اجتماعی خود را پررنگ‌تر دنبال کنیم.


در ادامه دکتر امید قبادی نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان با سابقه بیست سال فعالیت در مقوله اهدای عضو، ضمن قدردانی از مجموعه آکادمی ملی المپیک در برگزاری این مراسم و کمک به نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در جامعه، در خصوص اهمیت و ضرورت اهدای عضو به نکاتی اشاره کرد.


دکتر قبادی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با برگزاری برنامه‌های حمایتی سازمان‌هایی مانند آکادمی و پویش‌هایی مانند یک نهال یک زندگی، به روزی برسیم که بیماران نیازمند و در صف انتظار پیوند کاهش پیدا کنند گفت: ما سال هاست که با آکادمی ملی المپیک در این خصوص تعامل و همکاری داریم و به نوعی آکادمی سفیر اهدای عضو است. ما برای مدت سه سال، مراسم بزرگ جشن نفس را با حضور چندین هزار خانواده اهداء کننده و گیرنده عضو در این مجموعه برگزار کرده ایم.

شایان ذکر است در جریان برگزاری این مراسم از خانواده دو شهید مدافع سلامت، شهید دکتر اصغر آقا محمدی و شهیده فرحناز حسنی آذر با اهدای لوحی تجلیل شد. همچنین با حضور نمایندگانی از انجمن اهدای عضو در آکادمی ملی المپیک، ضمن ثبت نام آنلاین، کارت اهدای عضو برای مسئولین و حاضرین متقاضی در این مراسم صادر شد.

در پایان نیز مسئولین ورزش کشور،ورزشکاران و دو شهید مدافع سلامت اقدام به غرس نهال در محوطه آکادمی ملی المپیک کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *