رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نکاتی درخصوص شست‌وشوی پرده

6:50 - 19 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۳۷۰
برای طولانی شدن عمر پرده باید برای شست و شوی آن به جنس و نوع پرده توجه شود.
_ ایرنا نوشت: پرده‌های هر خانه‌ای از مهم‌ترین اجزای آن خانه هستند. می‌توان با انتخاب یک پرده خانه را دلنشین و زیبا کرد یا همان خانه دلگیر و کم نور شود.  اگر پرده را در طی سال تمیز نگه دارید و آن را گردگیری کنید شاید نیاز نباشد در زمان خانه تکانی زحمت باز کردن و نصب دوباره پرده‌ها را به خود بدهید.
 
اما اگر از آن دسته هستید که شستن پرده‌ها جز جدایی ناپذیر خانه تکانی می‌دانید باید یک سری نکات را برای تمیز کردن پرده‌ها در نظر داشته باشید تا جلوه پرده از بین نرود و عمر آن طولانی‌تر باشد.
 
نکاتی نیز نیاز است که حتی قبل از خریدن پرده به آن دقت کنید. بهتر است جنس پرده را طوری انتخاب کنید که به راحتی قابل شست وشو باشد. جنسی از پارچه را انتخاب نکنید که پس از شست وشو کوتاه شود. جنس پرده خود را بشناسید چرا که این موضوع به شما کمک می‌کند تا بهترینو مناسب‌ترین روش را برای شست وشو انتخاب کنید.
 

پرده چوبی

در زمان تمیز کردن پرده چوبی باید مراقب باشید چرا که چوب به مواد شوینده و اب حساس است و می‌تواند باعث تغییر رنگ و شکل پرده شود. برای تمیز کردن کرکره‌های چوبی، ابتدا حتما باید پرده‌ها را غبار روبی کنید. یک فرچه‌ی گردگیر یا دستمال تهیه کنید. به هیچ وجه از ابزار زبر و خشن برای تمیز کردن این نوع پرده‌ها استفاده نکنید. اگر پرده‌ها بسیار کثیف بوده و نیاز به شست و شو داشت با آب ولرم و بدون مواد شوینده آن را تمیز کنید.
 

پرده‌های پلیسه و پارچه‌ای‌

دو را برای شستن این پرده‌ها دارید. می‌توانید آن‌ها را باز کنید و کاملا در خانه یا توسط خشکشویی بشورید. اگر این کار را انجام دهید بهتر است در زمانی که پرده‌ها هنوز نم‌دار هستند آن‌ها را آویزان کنید. با این کار شما از اتوکشی پرده رها خواهید شد. اگر می‌خواهید زحمت باز و نصب کردن پرده را نکشید راهی دیگر نیز دارید. می‌توانید از اسفنج مرطوب شده با آب و محلول شست و شو استفاده کنید. به این صورت که اسفنج را به همه قسمت‌های پرده بکشید تا کاملا تمیز شود. میله پرده‌ها را در تمیزکاری فراموش نکنید که محلی مناسبی برای جمع شدن تار عنکبوت و گرد و خاک است.
 

پرده‌های تور

همان طور که شستن پرده‌های توری راحت‌تر از دیگر پرده‌ها است و می‌توانید آن‌ها را به راحتی با ماشین لباسشویی یا دست بشورید، اما ممکن است حالت خود را از دست بدهند. می‌توان یک لیوان نشاسته را دریک لیوان آب سرد حل کرده و آنرا کمی گرم کرده تا لعاب دهد. سپس آنرا در لگن آب سرد حل کرده و تور شسته شده رابه مدت نیم ساعت در آن خیس داد سپس آنرا آویزان کرد تا خشک شود با انجام این کار شکل پرده حفظ خواهد شد.

برچسب ها: پرده خانه تکانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *