طرح احیای بازارچه‌های مرزی پیرو سفر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان‌غربی

7:00 - 19 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۳۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عضو اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه در سفر آیت‌الله رئیسی به ارومیه بحث احیای بازارچه‌های مرزی و ساماندهی کوله‌بران مطرح شد، گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی میان ایران و کشور‌های همجوار، صنعت گردشگری را نیز را توسعه خواهد داد.
غلامعلی کبیری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ظرفیت صنعتی و کشاورزی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: شهر ارومیه علاوه بر بخش صنعتی قوی، در حوزه کشاورزی نیز جایگاهی مهمی در منطقه دارد، همجواری با ترکیه و عراق و اقلیم کردستان وضعیت مناسبی را برای افزایش تجارت فراهم کرده است.

عضو اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه در سفر آیت‌الله رئیسی به ارومیه بحث احیای بازارچه‌های مرزی و ساماندهی کوله‌بران مطرح شد، تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های مرزی میان ایران و کشور‌های همجوار، صنعت گردشگری را نیز را توسعه خواهد داد و درآمد‌های ارزی مناسبی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در شرایط تحریمی بازارچه‌های مرزی قابلیت تبدیل شدن به محلی برای تامین ارز و کالا به کشور است، این ظرفیت در استان ارومیه وجود دارد، اما نیازمند همکاری دستگاه‌های اقتصادی و سیاسی به منظور تقویت آن است.

کبیری ادامه داد: در خصوص کوله‌بری اختلاف نظر‌های فراوانی وجود دارد، اما طرح ساماندهی و هدایت آن‌ها برای فعالیت در بازارچه‌های مرزی می‌تواند مشکلات موجود را مرتفع کند.

این عضو اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: کوله‌بری از گذشت در استان‌های مرزی وجود داشته است و بیشتر فعالیت کوله‌بران محدود به تامین مایحتاج روزانه است و در بلندمدت باید اقداماتی برای ایجاد اشتغال آن‌ها انجام داد.

وی عنوان کرد: ایجاد مناطق آزاد در مناطق مرزی با رعایت مواردی از قبیل اینکه باعث ورود بی رویه کالا نشود، می‌توان زمینه ساز حضور کالا‌های ایراین را در منطقه به راحتی فراهم کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *