آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران غنی‌سازی با سومین آبشار نطنز را آغاز کرد

0:04 - 19 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۴۳۵
رویترز با انتشار گزارشی مدعی شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است ایران اقدام به شروع غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۲ M در سایت نطنز کرده است.

–طبق گزارش رویترز، آژانس بین‌الملی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ایران شروع به غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-۲ M را در نطنز کرده است.

خبرگزاری رویترز همچنین با استناد به گزارش آژانس در این خصوص اعلام کرد: روز ۷ مارس (۱۷ اسفند ماه)، آژانس اتمی تأیید کرده است که ایران تزریق UF ۶ به سومین آبشار شامل ۱۷۴ دستگاه سانتریفیوژ IR-۲ m را آغاز کرده است. چهارمین آبشار سانتریفیوژی نصب شده است ولی هنوز UF ۶ طبیعی به آن تزریق نشده است؛ نصب پنجمین آبشار سانتریفیوژ‌های IR-۲ m در جریان است و نصب ششمین آبشار سانتریفیوژ‌های IR-۲ m هنوز آغاز نشده است.

گفتنی است که ایران روز پنجم اسفند اعلام کرده بود که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به تداوم تحریم‌های آمریکا و به اجرا در نیامدن مفاد برجام از سوی طرف اروپایی، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند و اجازه نخواهد داد که نظارت‌های فراپادمانی توسط بازرسان انجام شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *