وضعیت محدودیت‌ها بر اساس رنگ شهرها تغییر پیدا می‌کند

13:53 - 19 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۶۱۲
سردار هادیانفر گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی برای پلاک‌های غیربومی ممنوع خواهد بود همچنین پلاک‌های بومی نیز نمی‌توانند از شهر‌های مذکور خارج شوند.

- سردار سیدکمال هادیانفر در تشریح عملکرد پلیس راهور در سال ۹۹، اظهار کرد: پلیس راهور چهار ماموریت مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمت سریع و آسان را در ۲۳۸ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور و ۴۵۷ کیلومتر معابر درون‌شهری برعهده دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۳۶ میلیون خدمت را به مردم ارائه دادیم که شامل ۵۲ درصد خدمتی است که کل نیروی انتظامی به مردم ارائه می‌دهد.

به گفته وی، پلیس سهمی ۱۹ درصدی در کاهش تصادفات دارد و مابقی آن سهم دیگر دستگاه‌ها است.

سردار هادیانفر با اشاره به اقدامات اساسی صورت گرفته در سال ۹۹ توسط پلیس راهور، ادامه داد: ۶۲ میلیون شماره به پلاک‌ها اختصاص دادیم که ۵۲ میلیون از این شماره‌ها به صورت شماره یا فیزیک خرج شده، اما ۳۲ میلیون پلاک در شماره گذاری‌ها به اسم افراد از یک تا ۵۰۰ پلاک بلااستفاده بود که با مصوبه هیئت وزیران، پلاک‌هایی که یک سال از تاریخ استفاده آن‌ها گذشته باشد به افراد دیگر واگذار می‌شود و دیگر آن پلاک به فرد قبلی اختصاص نخواهد یافت.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: از سال ۹۸ بحث ممنوعیت شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس و امریکایی به استثناء خودرو‌های دارای مجوز قانونی را پیگیری کردیم.

وی گفت: در سال جاری سقف مبلغ توقیف وسیله‌نقلیه از یک به سه میلیون افزایش یافت، اما ابلاغ کردیم که در ایام نوروز خودرو‌هایی که حتی سه میلیون تومان خلافی دارند و خانواده همراه آن‌ها است، توقیف نشود.

رئیس پلیس راهور ناجا متذکر شد: در سال جاری تا امروز ۲۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و به مالکان آن‌ها واگذار شده البته سن فرسودگی برابر قانون است و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خساراتی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵.۲ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در سال جاری، در ۲۰ مورد از موضوعات، در تمام شاخص‌ها میزان رضایت‌مندی مردم از پلیس راهور افزایش یافته است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه، اظهار کرد: در جمع نوشماره خودرو در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد و در بحث نقل و انتقال خودرو در مدت مذکور نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۳۰ درصد کل ناوگان کشور فرسوده است، تاکید کرد: در سال جاری در بحث صدور گواهینامه ۳۰ درصد افزایش داشتیم همچنین بیش از ۹۳ مجوز مدیریت و ۴۴۳ مجوز مربی‌گری آموزشگا‌ه‌های رانندگی در سال جاری ابطال شد و تعداد ۱۰۴ آموزشگاه مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی ادامه داد: از فردا تا آخر سال ساعات کاری واحد‌های شماره‌گذاری و تعویض پلاک تا ساعت ۱۷ افزایش پیدا می‌کند، حتی روز پنجشنبه آخر سال نیز تا ساعت ۱۷ خدمات به هموطنان عزیز ارائه خواهد شد.

سردار هادیانفر بیان کرد: در مجموع در سال جاری ۹۹ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۷۷ اعمال قانون صورت گرفته است و گواهینامه ۷۸ هزار و ۵۳۹ نفر در آستانه ضبط شدن و حدود ۱۱ هزار گواهینامه نیز ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: از تاریخ ۱۸ آذر تا ۱۳ اسفند توقیف موتورسیکلت‌ها ۲۳ درصد کاهش یافته است.
سردار هادیانفر تصریح کرد: در بحث کرونا بیش از هشت میلیون و ۶۹ هزار اعمال قانون را انجام دادیم که چهار میلیون و ۸۱۸ هزار اعمال قانون قطعی شده و مابقی آن در حال بررسی است.

وی گفت: در بحث تردد جاده‌ای، اسفند امسال تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش تردد داشتیم.
سردار هادیانفر متذکر شد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی برای پلاک‌های غیربومی ممنوع خواهد بود همچنین پلاک‌های بومی نیز نمی‌توانند از شهر‌های مذکور خارج شوند.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: اینکه شهر‌های مسافرپذیر مشمول محدودیت خواهند شد یا خیر در جلسات روز‌های آتی مشخص می‌شود.

سردار هادیانفر بیان کرد: ۸۵ درصد شهر‌ها وضعیت آبی و زرد دارند لذا پیش‌بینی می‌کنیم شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ تردد‌های جاده‌ای باشیم البته همه موضوعات به مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت یا عدم ممنوعیت تردد‌ها بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید کردیم صدور مجوز برای تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی صادر نشود.

سردار سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه پیک زمان تصادفات در حوزه درون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و در حوزه برون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۱۹ است، اظهار کرد: هر کسی به هر دلیلی در جاده‌ها سرعت و سرقت غیرمجاز داشته باشد، از یک ساعت، یک روز تا ۷۲ ساعت متوقف می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسایل‌نقلیه مخصوصاً در جاده‌های کشور الزامی است، افزود: شعار ما برای نوروز امسال "پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت" است.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: امسال از ظرفیت همیاران پلیس نیز مانند سال‌های گذشته استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: درباره تکلیف مردم در سفر‌های نوروزی، بر اساس آنچه دیروز ابلاغ شد این است که مردم به شهر‌های قرمز و نارنجی سفر نکنند همچنین تردد شبانه در تمام شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود، اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهر‌های قرمز وضعیت ممنوعیت تغییر پیدا کند، شاخصه اصلی ما چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ می‌شود.

سردار هادیانفر درباره پوشاندن پلاک توسط برخی رانندگان برای عدم جریمه در تردد شبانه، گفت: افرادی که پلاک خود را می‌پوشانند، هم جریمه خواهند شد و هم وسیله‌نقلیه آن‌ها توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در روز‌های پایانی سال همیشه شاهد ترافیک بودیم، امسال نیز با توجه به شیوع کرونا شاهد افزایش بیشتر ترافیک هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *