سهم نامتناسب مسلمانان از مرگ‎های کرونایی در انگلیس

13:37 - 19 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۶۱۳
مسلمانان ساکن پایتخت انگلیس نگرانی جدی در مورد تکرار الگوی میزان بالای مرگ و میر در موج دوم کرونا دارند.
گزارش‌های منتشر شده از مرگ‎های کرونایی در انگلیس نشان می‌دهد مسلمانان ساکن لندن به نسبت جمعیت خود هم سهم بالایی از آمارقربانیان و هم از مشکلات مالی داشته اند.
 
به گزارش «میدل ایست آی»، مسلمانان ساکن لندن، پایتخت انگلیس در مواجهه با موج اول بیماری کرونا، سهم نامتناسبی از تلفات را به خود اختصاص دادند.
 
در حالی که همزمان با آغاز موج دوم شیوع کرونا، نرخ مرگ و میر افراد سیاهپوست کاهش یافته است، میزان مرگ و میر در میان مسلمانان اهل پاکستان و بنگلادش به طرز نگران کننده‌ای بالاست؛ ۶۸ درصد مسلمانان انگلیس، آسیایی تبار هستند.
 
مسلمانان حتی سردخانه‌های موقتی را اجاره کردند تا بتوانند شست وشوی اجساد را خود انجام دهند؛ فشار فزاینده بر خدمات تشییع جنازه مسلمانان از تکرار الگوی مرگ و میر‌ها در موج اول حکایت دارد.
 
به گفته یکی از مسئولان مساجد لندن، سردخانه مذکور بسیار شلوغ است و روند افزایش اجساد همچنان ادامه دارد.
 
در عین حال گزارش‌ها نشان می‌دهند، مساجد برخلاف سایر موسسه‌های مذهبی در انگلیس تنها با کمک‌های افرادی که به آن جا رفت و آمد دارند، تامین می‌شوند و بروز بحران کرونا سبب شده تا این کمک‌ها که برای تامین نیاز‌های افراد مستحق اختصاص می‌یافت، کاهش شدیدی پیدا کند.
 
در حال حاضر مساجد لندن به مراکز توزیع مواد غذایی، مشاوره، سردخانه و واکسیناسیون تبدیل شده اند.
گزارش تهیه شده توسط سازمان بهداشت عمومی انگلیس به سفارش دولت این کشور نشان می‌دهد، سهم نامتناسب اقلیت‌های قومی از شیوع کرونا را نژادپرستی سیستمی اعلام کرد.
 
اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد تلفات کرونایی براساس تعلقات مذهبی در انگلیس وجود ندارد، از هر ۳ نفر تلفات کرونایی، یک نفر از جمعیت قومی سیاهپوست، آسیایی و مسلمان بوده است.
 
براین اساس می‌توان گفت که تبعیض قومی سبب بالا رفتن سهم مسلمانان از تلفات کرونایی است.
 
همین تبعیض‌های قومی با درجات مختلف به محرومیت، ازدحام مناطق مسکونی مسلمان نشین و بیکاری در میان آنها می‌شود.
 
نرخ بالای فقر در میان مسلمانان انگلیس سبب شده تا نرخ مرگ و میر کرونایی در این جامعه نیز افزایش یابد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *