فیلم| ویژگی‎های ناگفته کاخ سفید؛ از تعداد اتاق‎ها تا مسیرهای مخفی

4:00 - 14 فروردين 1400
کد خبر: ۷۰۸۷۱۲
ساخت ساختمان کاخ سفید در سال ۱۷۹۲ آغاز شد و ۸ سال طول کشید.

- کاخ سفید به عنوان محل کار رسمی و محل اقامت اجرایی رییس جمهور آمریکا، به عنوان یکی از مشهورترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شود.

در پشت نمای نئوکلاسیک کاخ سفید، جزییات ساخت و تاریخچه آن بسیار کمتر شناخته شده است.

در زیر، پاسخ ۶ سوال رایج در مورد ساختار این ساختمان آمده است.

آیا برده‌ها، کاخ سفید را ساختند؟

بر اساس ادعای سازمان آرشیو ملی آمریکا، دولت آمریکا برده‌ای نداشت، اما به صاحبان برده پول پرداخت می‌کرد تا آنها را برای کمک به ساخت کاخ سفید استخدام کند.

طبق گفته انجمن تاریخی کاخ سفید، کمیسر‌های شهر واشنگتن دی سی، در ابتدا قصد داشتند برای ساخت و ساز، کارگرانی را از اروپا به کار بگیرند.

ساخت این ساختمان در سال ۱۷۹۲ آغاز شد و ۸ سال طول کشید.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3011347_374.mp4']


هنگامی که آنها در این موضوع حمایت کمی دریافت کردند، نیرو‌های آمریکایی آفریقایی تبار آزاد و برده را برای کار در کنار کارگران سفیدپوست محلی و صنعتگران به کار گرفتند، به علاوه تعداد انگشت شماری از اروپایی‌ها برای ساختن نه تنها خانه رییس جمهور آمریکا، بلکه سایر ساختمان‌های دولتی مانند کپیتال هیل مورد استفاده واقع شدند.

«جیمز هوبان»، مهاجر ایرلندی و معماری که توسط جورج واشنگتن، رییس جمهور وقت آمریکا انتخاب شد، ساختمان اصلی را طراحی کرد.

پس از آتش زدن کاخ سفید توسط انگلیسی‌ها در سال ۱۸۱۴، در طول جنگ ۱۸۱۲، هوبان بازسازی سازه را بر عهده گرفت.

 

۶ حقیقت در مورد کاخ سفید که شاید آن‌ها را ندانید

 

کاخ سفید دقیقا کجاست؟

کاخ سفید در خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا، در واشنگتن دی سی واقع شده است که شاید معروف‌ترین آدرس در این کشور باشد.

جورج واشنگتن، رییس جمهور وقت آمریکا که از قانون اقامت سال ۱۷۹۰ برخوردار شد، نقطه دقیق را برای پایتخت ۱۰ مایل مربعی در ساحل شرقی رودخانه پوتوماک و نزدیک به جایی که ساختمان کپیتال هیل واقع شده، انتخاب کرد.

سازندگان، سنگ بنای کاخ سفید را در ۱۳ اکتبر ۱۷۹۲ گذاشتند و بلافاصله پس از آن در ۱۸ آگوست ۱۷۹۳ سنگ بنای کپیتال هیل گذاشته شد.

در طول سال ها، این عمارت شاهد بازسازی‌های متعددی بوده است، از جمله کار‌های گسترده تئودور روزولت در سال ۱۹۰۲، که شامل نصب چراغ‌های الکتریکی بود.

در سال ۱۹۴۸، پس از آنکه مهندسان متوجه شدند ساختمان از نظر سازه نامناسب و برای محل سکونت ایمن نیست، هری اس ترومن، دستور داد که داخل ساختمان کاملا دگرگون و ساختار و ساختمان آن تعمیرات اساسی شود.

ترومن و خانواده اش در زمان بازسازی در محل اقامتی رسمی موسوم به «بلر هاوس»، که به اقامتگاه مهمانان کاخ سفید نیز شناخته می‌شود، در آن طرف خیابان زندگی می‌کردند.

 

۶ حقیقت در مورد کاخ سفید که شاید آن‌ها را ندانید

 

چه کسی نخستین رییس جمهوری بود که در کاخ سفید زندگی می‌کرد؟

اگرچه جورج واشنگتن مکان و معمار خود را انتخاب کرد، اما او تنها رییس جمهور آمریکا بود که هرگز در کاخ سفید زندگی نکرد.

جان آدامز، نخستین رییس جمهور آمریکا بود که در سال ۱۸۰۰ قبل از پایان کار به محل کاخ سفید نقل مکان کرد.

از آن زمان، رییس جمهور آمریکا و خانواده اش در خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا زندگی می‌کنند.

دو رییس جمهور نیز در کاخ سفید درگذشتند؛ ویلیام هنری هریسون در ۱۸۴۱ و زاخاری تیلور در ۱۸۵۰، و همچنین سه بانوی اول آمریکا، لتیتیا تایلر، کارولین هریسون و الن ویلسون.

چند اتاق در کاخ سفید وجود دارد؟

با مساحت ۱۶ هزار و ۷۶۴ متر مربع، کاخ سفید دارای شش طبقه با ۱۳۲ اتاق است (۱۶ اتاق مهمان‌های خانوادگی است)، همراه با ۳۵ حمام.

طبق پایگاه رسمی کاخ سفید، این ساختمان ۲۸ شومینه، ۸ راه پله، ۳ آسانسور، ۴۱۲ در و ۱۴۷ پنجره دارد و دارای یک آشپزخانه مجهز صرف شام کامل برای حداکثر ۱۴۰ میهمان است.

 

۶ حقیقت در مورد کاخ سفید که شاید آن‌ها را ندانید


برای پوشاندن قسمت بیرونی این ساختمان با رنگ، ۵۷۰ گالن رنگ نیاز است.

این عمارت و محوطه‌ها همچنین شامل یک استخر سرپوشیده داخلی است که برای فرانکلین روزولت احداث شده و یک استخر روباز نیز توسط جرالد فورداحداث شده بود.

سایر امکانات موجود در محل که رییس جمهور آمریکا می‌تواند کمی در آن تفریح کند: زمین تنیس، سالن بولینگ یک خطه، سالن آمفی تئاتر، اتاق بازی و پیست دویدن.

 

۶ حقیقت در مورد کاخ سفید که شاید آن‌ها را ندانید


شایعاتی درباره اتاق‌های مخفی در این ساختمان وجود دارد، اما، طبق گفته انجمن تاریخی کاخ سفید، تنها گذرگاه مخفی یک پناهگاه اضطراری است که در زیر ضلع شرقی در زمان ریاست جمهوری فرانکلین روزولت، پس از بمبگذاری در پرل هاربر در سال ۱۹۴۱ ساخته شده است.

دیک چنی، معاون رییس جمهور وقت از این گذرگاه در زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر استفاده کرد و روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا احتمالا در آنجا در جریان اعتراض سال ۲۰۲۰ خارج از کاخ سفید مخفی شده بوده است.

به گفته این روزنامه، حداقل دو تونل در زیر این عمارت وجود دارد: یکی به ساختمان خزانه داری متصل می‌شود و دیگری به چمن جنوبی منتهی می‌شود.

 

۶ حقیقت در مورد کاخ سفید که شاید آن‌ها را ندانید

آیا این ساختمان همیشه کاخ سفید خوانده می‌شد؟

نمای بیرونی سنگ این ساختمان برای نخستین بار در سال ۱۷۹۸ با سفیدکاری بر پایه آهک رنگ آمیزی شد تا از آن در برابر عناصر و دمای پایین محافظت شود.

طبق اطلاعات انجمن تاریخی کاخ سفید، نام «کاخ سفید» پیش از جنگ سال ۱۸۱۲ در روزنامه‌ها به عنوان نام این ساختمان به کار می‌رفت اما این تئودور روزولت بود که در سال ۱۹۰۱ نام رسمی اقامتگاه رییس جمهور آمریکا را کاخ سفید تعیین کرد. (نام‌های قبلی شامل خانه روسای جمهور، عمارت اجرایی و کاخ ریاست جمهوری بود).

 

۶ حقیقت در مورد کاخ سفید که شاید آن‌ها را ندانید

در ضلع غربی کاخ سفید چه می‌گذرد؟

از زمانی که تئودور روزولت در سال ۱۹۰۲ فضای کار خود را از محل اقامتش به ضلع جدید ساخته شده غربی منتقل کرد، این بخش دو طبقه در غرب کاخ سفید دفتر‌های ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

var player = videojs('player_966356_3010788',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3010788',{},function (data) {}); }));


علاوه بر دفتر بیضی، مجموعه ضلع غربی شامل اتاق وضعیت، اتاق کابینه، اتاق روزولت و اتاق جلسات مطبوعاتی است.

 

۶ حقیقت در مورد کاخ سفید که شاید آن‌ها را ندانید


دفتر بیضی، که از زمان ویلیام هوارد تافت، رییس جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۹۰۹ به عنوان دفتر رییس جمهور این کشور استفاده می‌شده است، در واقع به شکل بیضی شکل است و دارای میزی از جنس چوب بلوط است که توسط ویکتوریا در سال ۱۸۸۰ به رییس جمهور وقت، رادرفورد بی هیز، هدیه داده شده و از تکه‌های چوب کشتی «اچ ام اس رزولوت» ساخته شده است؛ از آن زمان به استثنای لیندون جانسون، ریچارد نیکسون و جرالد فورد تقریبا توسط همه رییس جمهور‌های آمریکا استفاده می‌شود.

اتاق وضعیت، که به طور رسمی به اتاق کنفرانس جان اف کندی معروف است، در زیرزمین ضلع غربی واقع شده است و در واقع از چندین اتاق تشکیل شده است.

این اتاق در سال ۱۹۶۱ توسط جان اف کندی، به عنوان فضایی برای هماهنگی بحران تعیین شد، توسط جانسون در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت و جایی است که باراک اوباما شاهد کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیرو‌های تفنگداران دریایی بود.

همانطور که از نام آن مشخص است، اتاق کابینه جایی است که رییس جمهور با اعضای کابینه خود ملاقات می‌کند و اتاق روزولت، جایی که دفتر تئودور روزولت در آن واقع شده است، به عنوان یک اتاق کنفرانس برای اهداف عمومی عمل می‌کند.

در عین حال، دو بخش در ضلع شرقی، شامل فضای اداری برای بانوی اول و کارمندانش است و دارای یک ورودی سرپوشیده برای مهمانان در هنگام رویداد‌های بزرگ است.


برچسب ها: آمریکا کاخ سفید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *