صدور بیش از ۲۳۶ هزار فقره سند مالکیت حدنگار در خراسان رضوی

15:01 - 22 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۳۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با توجه به قانون جامع کاداستر کشور از ابتدای سال جاری ارائه خدمات ثبتی فقط به دارندگان اسناد مالکیت تک برگ امکان پذیر بوده و سایر مالکین اسناد مالکیت دفترچه‌ای پس از تبدیل به اسناد حدنگار از خدمات گسترده ثبتی بهره‌مند خواهند شد.

- با توجه به پایان مهلت قانونی مشخص شده در قانون حدنگار مصوب بهمن ماه ۱۳۹۳ از ابتدای سال جاری ارائه هر گونه خدمت ثبتی به صاحبان اسناد دفترچه‌ای تنها با تبدیل این اسناد به سند تک برگ امکان پذیر بوده است که استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه اول در زمان تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ کشور گردیده است.

بنا بر این گزارش در یازده ماهه ابتدای سال جاری ۴۵ هزار و ۳۰۱ سند دفترچه‌ای بنا به درخواست مالکین به تک برگ تبدیل شده است که نشان از افزایش ۸.۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

این گزارش می‌افزاید طی یازده ماه منتهی به بهمن امسال ۲۳۶ هزار و ۵۶۲ فقره سند مالکیت حدنگار با ۹.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خراسان رضوی صادر شد است که از مجموع این اسناد، اسناد مالکیت صادره در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی با سه هزار و ۱۶۷ مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد کاهش داشته اسن .

در همین مدت در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با صدور ۷ هزار و ۷۹۹ سند تک برگ ۴۰ درصد رشد، اسناد منابع طبیعی با ۲ هزار و ۳۹۷ مورد ۸۲۲ درصد رشد، اسناد مالکیت موقوفات با ۲ هزار و ۱۵۰ مورد ۱۲.۶ درصد افزایش و در سایر اسناد صادره به نام دولت نیز با ۲ هزار و ۲۹۷ فقره نیز شاهد افزایش ۱۵ درصدی بوده ایم، همچنین تا پایان شهریور ماه امسال ۲۱۸ هزار و ۷۵۲ برگ سند حدنگار برای سایر اسناد مالکیت با ۱۵.۸ درصد رشد در استان صادره شده است.

قابل ذکر است در همین مدت در استان خراسان رضوی بیش از ۱۷۱ هزار خلاصه معامله ثبت و به ۲۰۴ هزار و ۶۵۴ استعلام به صورت مکانیزه پاسخ داده شده است که از این حیث نیز رتبه سوم کشور را دارا می‌باشیم.

همچنین در یازده ماه نخست امسال در راستای اجرای دستورات مراجع قضایی ۳۵ هزار و ۸۹۶ عملیات بازداشت و ۳۰ هزار و ۱۶۲ عملیات رفع بازداشت توسط شعب مربوطه در واحد‌های ثبتی استان انجام شده است.

گفتنی است مالکین محترم میتوانند در راستای فراخوان انجام شده نسبت به تعویض اسناد دفترچه‌ای خود به حدنگار اقدام نمایند تا از مزایا و خدمات این اسناد از جمله تثبیت در بانک جامع کاداستر کشور، تعیین مکان ملک با مختصات دقیق، پیشگیری از جعل و ... بهره‌مند گردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *