رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبعیض در واکسیناسیون کرونایی در آمریکا؛ ثروتمندان و سفیدپوستان بیشتر واکسینه شدند

0:15 - 25 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۸۸۷
واکسیناسیون کرونایی در آمریکا، چالش های متعددی دارد که مهم ترین آن ها تشدید شکاف های قومی و اقتصادی است.
واکسیناسیون کرونایی در آمریکا به عنوان کرونازده‌ترین کشور جهان در حالی ادامه دارد که تبعیض نظام‌مند در این کشور بر این موضوع بهداشتی نیز تاثیر گذاشته است.
 
بر اساس جدیدترین آمار‌ها تاکنون بیش از ۵۴۶ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۰ میلیون و ۴۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.
 
به گزارش «اکسیوس»، ثروتمندان آمریکایی واکسن کرونای اختصاص یافته به سایر افراد را از آن خود می‌کنند؛ این افراد در حال حاضر راه‌هایی برای واکسینه شدن پیش از افراد دارای اولویت، یافته اند.
 
شیوع کرونا در آمریکا سبب افزایش نابرابری‌های موجود در زمینه بهداشتی شده و جوامع اقلیتی و فقیر در واکسیناسیون کرونایی از سفیدپوستان و ثروتمندان عقب مانده اند.
 
براساس گزارش‎ها، در ماه ژانویه سیستم‌های بهداشتی ایالت فلوریدا به واکسیناسیون هزار و ۲۰۰ نفر از ثروتمندان این ایالت کمک کرد؛ این در حالی است که دوز‌های مصرف شده برای این افراد، به واکسیناسیون عمومی اختصاص داشت.
 
با وجود اصرار فرماندار ایالت مبنی بر عدم مداخله دولت محلی در این فرآیند، سیستم‌های بهداشتی می‌گویند که این اقدام به درخواست دولت ایالتی انجام شده است.
 
به گزارش اکسیوس، بخش عمده‌ای از ثروتمندان دریافت کننده واکسن کرونا خارج از اولویت واکسیناسیون، اهداکنندگان کمک مالی به حزب جمهوریخواه بودند.
 
این موضوع منحصر به فلوریدا نبوده و گزارش‌های متعددی در مورد سایر ایالت‌های آمریکا نیز منتشر شده است؛ از فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا نیز گزارش شده که یک شرکت عامل توزیع واکسن کرونا، دوستان خود را در اولویت واکسیناسیون قرار داده است.
 
لس آنجلس تایمز نیز گزارش داد که ثروتمندان «لس آنجلس»، دوز‌های واکسن مختص جوامع سیاهپوست و لاتین تبار را مصرف می‌کنند.
ثروتمندان نیویورکی نیز به ازای دریافت واکسن، پیشنهاد ارائه کمک ۲۵ هزار دلاری را ارائه می‌کنند.
 
یک مرکز پزشکی در این باره اعلام کرد که این کلینیک از ماه فوریه پر از مراجعان سفیدپوست شد؛ در حالی که پیشتر عمده مراجعان آفریقایی تبار بودند.
 
بررسی‌های انجام شده در مورد واکسیناسیون در ۱۰ ایالت آمریکا نشان دهنده بیشترین میزان شکاف ثروت هستند و در این ایالت‌ها ثروتمندان به شکل نامتناسبی دوز‌های بیشتر واکسن کرونا دریافت کرده اند.
 
بالاترین شکاف طبقاتی از ایالت «کانیتیکت» با ثبت اختلاف ۶۵ درصدی میان ثروتمندان و فقرا ثبت شده است؛ کالیفرنیا، فلوریدا، نیوجرسی و می‌سی سی پی نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *