امرودی: وظیفه کانون‌ها پربار کردن اوقات فراغت است

14:41 - 24 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۰۰۱۱
رییس سازمان فرهنگی هنری در در آیین اختتامیه پنجمین دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی هنری گفت: وظیفه کانون‌ها پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه پربار کردن اوقات فراغت است.

- طبق اعلام پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین اختتامیه پنجمین دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی هنری با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی و جمعی از مدیران این سازمان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری، شنبه ۲۳ اسفند در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای مراسم حمیدرضا خونوئی رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری ضمن خیر مقدم گفت: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، سبک و سیاق جشنواره تغییر کرد. این تغییرات به گونه‌ای بود تا کانون‌ها بتوانند دست‌آورد‌های خود را بهتر و قابل درک‌تر ارائه دهند.

وی افزود: تغییرات به وجود آمده در راستایی بود که کانون‌ها بتوانند فعالیت خود را با شرایط موجود در کشور وفق دهند و همچنین نوع سازماندهی کانون‌ها بر اساس موضوعات فرهنگی تغییر کرد تا بتوانیم ظرفیت کانون‌ها را فعال کنیم.

در پنجمین جشنواره دستاورد‌های کانون‌ها، از ۴۰۶ کانون فعال در سطح مناطق۲۲ گانه تهران، ۵۰ کانون معرفی شدند که از این تعداد ۲۷ کانون به بخش رقابت اصلی راه یافتند. شنبه هفته گذشته در یک نشست، ۲۷ کانون انتخاب شده در حضور داوران، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های خود را معرفی کردند.

این کانون‌ها توسط داوران بررسی شدند. امروز از سه کانون فعال در حوزه جهادی، تولید و محتوای فضای مجازی و انتخاب شده توسط مردم تجلیل می‌شود. همچنین از دو کانون شایسته تقدیر از نگاه داروان و ۲۷ کانون راه یافته به بخش رقابت اصلی تجلیل می‌شود.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، گفت: امسال با توجه به شرایط موجود در کشور، زحمت زیادی بر دوش کانون‌ها و داوران بود. سازمان فرهنگی هنری وظیفه دارد تمام توان، ظرفیت و نیروی انسانی خود را نه تنها در خدمت کانون‌ها که تمام جمع‌های مفید فعال قرار دهد تا باعث شکوفایی استعداد‌ها و توانایی‌ها شود.

وی افزود: در چند موضوع باید مداخله کرد تا تاثیر فعالیت‌های کانون‌ها بالاتر رود. اولین قدم به بیان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، خودسازی است. نسبت به خود باید تجدیدنظر کرد. فعالیت‌های خودمان را باید به روز کنیم و نیاز مخاطب را بشناسیم. این کار با مطالعه، خوب دیدن و شنیدن صورت می‌گیرد. نکته بعدی استفاده از نیروی کار جدید و کادرسازی است. هرچقدر هم اعضای فعلی خوب و مفید باشند، اما برای ادامه راه و تاثیرگذاری بیشتر نیاز به کادرسازی و حضور نیرو‌های کار جدید است.

امرودی در ادامه بیان کرد: کار کانون‌ها یک کار آرام و متین است. کاری نیست که فوری انجام شود. حوصله، تحمل، جنبه و بردباری در کار کانون‌ها مهم است. امروز موفقیت در همراهی کردن است. نکته دیگر که باید به آن توجه کرد، اسوه سازی است. ما اصولا اسطوره سازی می‌کنیم و با این کار رسیدن به اسطوره‌ها دست نیافتنی و دور از ذهن می‌شود. اما با اسوه سازی می‌توانیم یک الگوی دست یافتنی را برای نسل جوان به تصویر بکشیم.

وی افزود: همچنین باید به محتوا‌های تولید شده در فضای مجازی دقت کرد. وظیفه کانون‌ها پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه پربار کردن اوقات فراغت است. محتوا باید عقلانی، منطقی و متناسب با فطرت انسانی باشد. نسبت به محتوا‌های تولید شده خیلی باید دقت کرد و صرفا، چون زیباست از آن استفاده نشود. محتوای تولید شده باید باعث هدایت مخاطب شود.

امرودی در پایان بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری باید افتخار کند که بستری فراهم کرده است تا گوهر‌هایی مثل شما در سطح شهر قیام کنند. زیرا این افراد هستند که فرهنگ‌سازی و شهر را اداره می‌کنند. اگر بناست اتفاقی رخ دهد، به دست شماست. ان‌شاالله خدا به ذهن و دست شما برکت دهد.
در این مراسم از کارشناسان شبکه همکاری؛ منیژه مرشدی از فرهنگ‌سرای اندیشه، زهرا مقدم از فرهنگ‌سرای فردوس، سیمین جم از فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، آزیتا سیرانلو از فرهنگ‌سرای سرو و فاطمه ربات جزی از فرهنگ‌سرای انقلاب تجلیل شد.

همچنین از کانون‌های؛ مبلغین فاطمی، ریحانه، خلاقیت و استعداد سنجی کودکان، نمایش حورا، بانوان ۱۳ آبان، دل کوک، تئاتر پیوند، کارآفرینی، صدای میثم، صدای گلستان، جهاندیدگان آوا‌های ماندگار، پیشگامان هنر، سفیران نشاط، خادم‌الشهدا و سایه بازی به عنوان کانون‌های برتر تجلیل شد.

کانون «رو به راه» و «بانوی تمدن ساز» شایسته تقدیر از نگاه داوران شدند.

کانون رسانه‌ای «ایران زمین» از نگاه مردمی، کانون «شباب‌المهدی» با رویکر مجازی و کانون «حضرت زینب» در حوزه جهادی برگزیده و تجلیل شدند.

همچنین کانون‌های «کهربای تعزی»، «تمنا» و «یک فیلم، یک تجربه» به عنوان سه کانون برتر انتخاب و تجلیل شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *