شفافیت‌زایی برای دستگاه‌های اجرایی با راه‌اندازی سامانه‌های «سجل محکومان مالی» و «استعلامات مالی قوه قضائیه»

6:00 - 27 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۰۲۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
استاد دانشگاه تهران گفت: راه اندازی سامانه‌هایی که اطلاعات مربوط به سوابق قضایی و مالی را در اختیار بانک‌ها و بنگاه‌های عظیم اقتصادی قرار می‌دهد می‌تواند دست چپاول گران را از سرمایه‌های ملی کوتاه کند و ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد.
آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راه‌اندازی «سامانه سجل محکومان مالی» و «سامانه هوشمند استعلامات مالی قوه قضاییه» اظهار کرد: راه اندازی سامانه‌هایی که اطلاعات مربوط به سوابق قضایی و مالی را در اختیار بانک‌ها و بنگاه‌های عظیم اقتصادی قرار می‌دهد می‌تواند دست چپاول گران را از سرمایه‌های ملی کوتاه کند و ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: بررسی اعتبارسنجی سرمایه گذاران برای دریافت وام و انعقاد قرارد‌های کلان که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد می‌تواند با ایجاد فضای امن ضریب سرمایه گذاری را نیز افزایش دهد.
وی افزود: در گذشته برخی از افراد به دلیل نبودن همین سامانه همزمان چندین تخلف را مرتکب می‌شدند و با دریافت وام‌های کلان مشکلات فراوانی را برای سیستم بانکی ایجاد می‌کرد، این اقدام دقیق از سوی قوه قضاییه نشان از عزم جدی این نهاد حاکمیتی برای جلوگیری از وقوع تخلفات مالی است.

بغزیان ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی به دلیل نداشتن اطلاعات افراد و اعتبار سنجی با مشکلات فراوانی مواجه بود و این سامانه می‌تواند نقش مهمی در شفافیت اقتصادی برای دستگاه‌های اجرایی کشور بازی کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *