همکاری دستگاه قضا با سازمان ملی زمین و مسکن و ناجا برای حفاظت از اراضی ملی

10:58 - 01 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۱۷۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: هماهنگی مناسبی با نیروی انتظامی و قوه قضائیه انجام شده تا اراضی دولتی حفظ و حراست شوند.
- بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی در خصوص اقدامات سازمان برای حفاظت از اراضی دولتی در ایام نوروز ۱۴۰۰ نکاتی را ارایه کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن، تامین زمین است، گفت: سازمان برای تولید مسکن به دنبال تحصیل و تامین زمین است و یکی از موضوعاتی را که سازمان در راستای تامین زمین پیگیری می‌کند، حفاظت از اراضی دولتی است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه اراضی فراوانی به نمایندگی از دولت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن است تشکیل یگان حفاظت سازمان را گامی رو به جلو برای تامین اهداف سازمان برشمرد و تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، شبانه‌روزی از اراضی دولتی و تحت اختیار سازمان، مراقبت می‌کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با توجه به تجربیاتی که از قبل نسبت به احتمال دست‌اندازی به زمین‌ها در ایام نوروز وجود دارد، دستورالعملی با هماهنگی دادستانی کل کشور و نیروی انتظامی تهیه و به یگان حفاظت سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است. هم‌اکنون نیرو‌های یگان حفاظت به شکل ۱۰۰ درصدی و شبانه‌روزی برای حفاظت از اراضی ملی آماده باش هستند.

مهرآبادی تصریح کرد: هماهنگی مناسبی با نیروی انتظامی و قوه فضاییه انجام شده تا اراضی دولتی حفظ و حراست شوند.

وی یادآور شد: تلفن گویای ۱۶۵۶ از سال‌های گذشته در سازمان ملی زمین و مسکن راه اندازی شده است. مهرآبادی از مردم خواست تا همانند سال‌های گذشته با دولت همکاری کرده و دست‌اندازی‌هایی را که به اراضی دولتی می‌شود، گزارش کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همکاری و مراقبت یگان را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: همزمان در بازدید‌هایی از مسکن مهر شهر‌های جدید پرند، پردیس و هشتگرد و ۱۲ استان کشور در بهمن و اسفند عملکرد یگان حفاظت سازمان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که خوشبختانه در تمامی شهر‌های بازدید شده عملکرد مناسب و در حد انتظار بود.

وی تاکید کرد: با توجه به فعالیت شبانه‌روزی و مجدانه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن برای صیانت از اراضی دولتی، اجازه نمی‌دهیم اراضی دولتی را منفعت طلبان تصرف کنند.

مهرآبادی توضیح داد: موضوع تامین زمین و حفاظت از اراضی ملی دو موضوع پیوسته به هم هستند که در سازمان دنبال می‌شوند.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *