مردم اظهار ناتوانی مسئولان در حل مشکلات را نمی‌پذیرند/بازگشت همه متهمان اقتصادی را با قاطعیت دنبال می‌کنیم

15:00 - 07 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۲۵۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دستگاه قضا با اشاره به حمایت قوه قضاییه از چرخه تولید گفت: همکاران ما در بخش‌های مختلف قضایی تلاش می‌کنند هیچ کارخانه‌ای تعطیل یا نیمه تعطیل نشود و هیچ تولیدکننده‌ای زمین نخورد.
- در این گزارش به اظهارات آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در مهرماه ۹۹ در جلسات مسئولان عالی قوه قضاییه اشاره می‌شود.

کاهش ارزش پول ملی برای کشور خسارت بار است
آیت الله رئیسی ۷ مهرماه سال گذشته گفت: رونق تولید و خدمات و حمایت از تولیدکننده، همانند مبارزه با فساد از مأموریت‌های اصلی و مستمر دستگاه قضایی است و همکاران ما در بخش‌های مختلف قضایی تلاش می‌کنند هیچ کارخانه‌ای تعطیل یا نیمه تعطیل نشود و هیچ تولیدکننده‌ای زمین نخورد.

رئیس قوه قضاییه افزود: دستگاه قضایی در راستای مأموریت خود در دفاع از حقوق عامه، از کارگران غیور و متخصص و متعهد و کارفرمایان و کارآفرینان و سرمایه گذاران که غیرتمندانه برای رونق تولید تلاش می‌کنند همه جانبه حمایت می‌کند و رفع مشکلات آن‌ها در نظام اداری و قضایی را وظیفه خود می‌داند.

آیت الله رئیسی، حفظ ارزش پول ملی را یکی از مهم‌ترین فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند کاهش ارزش پول ملی برای کشور خسارت بار است و میدانداران حوزه اقتصاد باید شبانه روز برای مقابله با این معضل تلاش کنند.
 
رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: درس دفاع مقدس برای مسئولان اقتصادی این است که با الگوگیری از دفاع جانانه و ایثار و شجاعت رزمندگان عزیز، برای دفاع از ارزش پول ملی و مدیریت بازار و کاهش تورم و گرانی و تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تلاش کنند و به مردم آرامش خاطر بدهند.
 
مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید

نباید اجازه داد کوچه‌ها و محلات جولانگاه اشرار باشد
۱۴ مهرماه سال ۹۹ رئیس دستگاه قضا گفت: نیرو‌های انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند و اجازه ندهند این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند.

آیت الله رئیسی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و تأکید بر تداوم همکاری دادستان‌ها و قضات با این نیرو در تأمین امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: ارفاقات قانونی که در برخی مجازات‌های قضایی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه دار نمی‌شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه دولت به معیشت و زندگی مردم تأکید کرد و نظارت بر بازار و فرایند تولید تا توزیع کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را ضروری دانست و تأکید کرد هرچه این روند شفاف‌تر باشد، راه برای سوداگران و دلالان و مفسدان اقتصادی بسته خواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به «نقش نظارت و شفافیت در کاهش قاچاق» به وزیر جدید صمت متذکر شد که کد رهگیری و سامانه‌های شفاف سازی چرخه تولید و تأمین تا توزیع و مصرف کالا‌ها را فعال کند تا مردم نسبت به خرید کالا‌های مورد نیازشان به قیمت واقعی اطمینان حاصل کنند.

رئیس دستگاه قضا «امیدآفرینی» را راهبرد اساسی امروز نظام عنوان و تصریح کرد: مردم اظهار عجز و القای ناتوانی مسئولان در حل مشکلات کشور را نمی‌پذیرند و خواستار همت و کار و تلاش آن‌ها برای گره گشایی از امور هستند.
 
مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید

خصوصی‌سازی باید با حفظ منافع ملی و حقوق مردم همراه باشد
آیت الله رئیسی ۲۱ مهرماه سال گذشته با اشاره به ابطال قرارداد خصوصی سازی دشت مغان اردبیل و با تقدیر از نهاد‌های نظارتی برای صیانت از بیت المال تأکید کرد: خصوصی سازی ضرورت امروز ماست که سیاست‌های آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و در برنامه‌های توسعه تکلیف شده است، اما خصوصی سازی باید با حفظ منافع ملی و حقوق مردم همراه باشد و برای آن پیوست‌های اقتصادی و امنیتی طراحی شود تا منجر به افزایش تولید کالا‌های اساسی و استراتژیک برای کشور شود.

آیت الله رئیسی همچنین خاطر نشان کرد که پس از واگذاری یک شرکت و واحد تولیدی دولتی به بخش خصوصی باید هم به موضوع نظارت توجه داشت و هم از کسی که آن را تصاحب می‌کند حمایت کرد و تسهیلات لازم برای اداره آن واحد تولیدی تخصیص یابد تا در مدیریت مجموعه مشکل و وقفه به وجود نیاید.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: دستگاه قضایی از خصوصی سازی با رعایت ضوابط و قواعد آن که موجب اشتغالزایی و رونق تولد می‌شود حمایت می‌کند، اما اگر واگذاری‌ها دارای یک روند درست و منطقی نباشد، هم برای مردم و هم برای قوه قضاییه زحمت آفرین است.
 
مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید

کسی تصور نکند می‌تواند جرم کند و از چنگال عدالت بگریزد
رئیس قوه قضاییه ۲۸ مهرماه با اشاره به موضوع بازگرداندن مدیرعامل فراری یکی از بانک‌های کشور و با تقدیر از نیرو‌های قضایی، امنیتی و پلیس بین الملل و دیگر عواملی که در بازگرداندن این مفسد اقتصادی نقش داشتند، تأکید کرد: افرادی که تصور می‌کنند می‌توانند مرتکب جرم شوند و با خروج از کشور از چنگال عدالت بگریزند سخت در اشتباه هستند.

آیت‌الله رئیسی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد کسانی که به نحوی به بیت المال دست اندازی می‌کنند، آرام بگیرند و بازگرداندن همه متهمان اقتصادی و اموال به یغما رفته ملت را با قاطعیت و تا آخر دنبال می‌کند تا این اموال به خزانه کشور برگردد.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به کشور‌های غربی نیز هشدار داد که اجازه ندهند کشورشان پناهگاه غارتگران بیت المال و مفسدان اقتصادی شود و تصور نکنند پول‌هایی که مفسدان اقتصادی از مردم سرقت می‌کنند، برای آن‌ها منفعتی به دنبال می‌آورد.
 


ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
با سلام خدمت رییس محترم قوه قضاییه احتراما بابت تلاشهای شبانه روزی شما بابت حل مشکلات معیشتی کارمندان اداری دادگستری و مردم و کارگران زحمتکش متشکریم .
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
با سلام خدمت رییس محترم قوه قضاییه احتراما بابت تلاشهای شبانه روزی شما بابت حل مشکلات معیشتی کارمندان اداری دادگستری و مردم و کارگران زحمتکش متشکریم .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *