انتقاد تولیت آستان قدس رضوی از عدم تحقق وعده‌های دولت به دستگاه امام رضا (ع)

22:00 - 14 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۳۸۰۹
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولت باید حمایت‌های رهبری و بیانات و نظرات عالمانه معظم له را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... مغتنم شمرده و به رهنمود‌های معظم له در شرایط فعلی کشور بویژه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جامعه عمل بپوشاند.

- طبق گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار معاون اول رییس جمهور و هیئت همراه که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد نسبت به رسیدگی مضاعف دولت به مشکلات معیشتی مردم و غنیمت شمردن فرصت باقی مانده خدمت، تاکید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از همراهی معاون اول رییس جمهور با آستان قدس در اجرای پروژه آزادراه مشهد – چناران و درخواست نهایی شدن اقدامات لازم برای تکمیل پروژه، ابراز کرد: آستان قدس در راستای حکم رهبر معظم انقلاب و ایفای وظایف اجتماعی و خدمت به مردم، وظیفه خود می‌داند به میزان مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتی و درمانی و چه مسائل اقتصادی و رسیدگی به نیازمندان به کمک دولت بیاید و برای رفع مشکلات جامعه تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تاکید بر لزوم تلاش مضاعف دولت در حل مشکلات معیشتی مردم، اظهار کرد: مردم در بازار با کمبود مواجه نیستند، اما نوسان و عدم ثبات قیمت‌ها باعث ایجاد مشکلات و معضلاتی برای اقتصاد کشور و مردم شده است؛ امیدواریم همانگونه که در تأمین کالاها، مدیریت خوبی انجام شد در عرصه تثبیت قیمت‌ها، اقدام جدی و مؤثری بویژه در کالا‌های اساسی صورت بگیرد.

وی در ادامه به نقش رهبری معظم انقلاب در همسویی مردم برای رعایت ضوابط بهداشتی و کمک به دولت اشاره و عنوان کرد: حقیقتاً علمای دین، مراجع عظام تقلید و در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب بسیار در کنترل ویروس کرونا در کشور کمک کردند. معظم له در تمام بیانات و رفتار خود بر اساس ضوابط و توصیه‌های بهداشتی که به مردم شده است، عمل می‌کنند که این موضوع خود تأثیر بسیاری در همسویی جامعه برای عمل به تصمیمات ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های بهداشتی داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سیره رهبری معظم انقلاب همواره در جهت کمک به دولت‌ها برای حل مشکلات و خدمت به مردم و جامعه بوده است، تصریح کرد: دولت باید حمایت‌های رهبری و بیانات و نظرات عالمانه معظم له را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... مغتنم شمرده و به رهنمود‌های معظم له در شرایط فعلی کشور بویژه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جامعه عمل بپوشاند.

وی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های دولت نسبت به دستگاه امام رضا (ع)، ابراز کرد: مسئولان عالی دولت خلاف وعده‌های خود در وصول مطالبات قانونی آستان قدس عمل کردند و توفیق خدمت به این آستان نورانی را نیافتند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه پر تلاطم غرب آسیا امن‌ترین کشور است، ابراز کرد: به لطف الهی کشور ما از امنیت بسیار خوبی در منطقه‎ای پر آتش برخوردار است و خداوند همانگونه که آتش نمرود را برای ابراهیم سلامت قرار داد، جمهوری اسلامی را نیز در میان آتشی که نمرودیان و مستکبرین در اطراف ایجاد کرده‌اند، در امنیت و سلامت قرار داده است.

وی افزود: همه ناامنی‌ها و آتشی که اطراف ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند برای آن است که به جمهوری اسلامی آسیب برسانند، اما به لطف خدا، با عنایت حضرت، ولی عصر (عج)، تلاش و دلسوزی مسئولان مربوطه و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب این آتش برای ما به سلامت تبدیل شد، بگونه‌ای که ایران اسلامی از حیث امنیت برای دیگران یک الگو است و دشمنان تاکنون هیچ توفیقی از توطئه‌ها و دسیسه‌های خود به دست نیاوردند که به این سبب باید شکرگزار درگاه الهی باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در قضیه کرونا مردم ایران فرهنگ غنی خود را به نمایش گذاشتند، ابراز کرد: با اعلام خبر شیوع کرونا، برخی از مردم کشور‌های به اصلاح متمدن به سمت فروشگاه‌ها هجوم برده و قفسه‌ها را خالی کردند و چه آبروریزی‌هایی را به بار آوردند، در فرودگاه‌ها دولت‌های به اصلاح پیشرفته مواد ضدعفونی و ماسک را از یکدیگر سرقت می‌کردند؛ اما الحمدالله در کشور ما هیچکدام از این اتفاقات رخ نداد که نشان از نجابت، فرهنگ دینی، صبر و مقاومت مردم دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *