اعلام آمار سفر و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰

11:38 - 16 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۱۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی باتشریح جزییات سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۰ گفت: جمعا یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد.
- بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد اظهار کرد: طرح تسهیل گردشگری دریایی در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و صرفا ۸۰ هزار سفر دریایی انجام شد، اما در نوروز ۱۴۰۰ انجام سفر‌های دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در استان خوزستان انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع بود و در استان بوشهر نیز صرفا شاهد انجام سفر دریایی بودیم و گردشگری دریایی ممنوع شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروزی از ۲۵ اسفندماه هر سال تا نیمه فرودین ماه سال بعد مدنظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سفر دریایی از یک نقطه آغاز و به نقطه دیگری ختم می‌شود، اما گردشگری دریایی نقطه آغاز و پایان یکی است و شناور به مکان اولیه خود باز می‌گردد.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه جلسات هماهنگی طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۰ از ابتدای اسفندماه کلید خورد و از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز استعلام مربوطه گرفته شد، عنوان کرد: به جز بنادر استان خوزستان که با محدودیت در انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی و استان بوشهر که با محدودیت در انجام گردشگری دریایی مواجه بودیم، در سایر بنادر کشور، سفر‌های دریایی و گردشگری دریایی انجام شد.

وی ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۰، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر و گردشگر دریایی داشتیم، ۸۱ هزار شناور تردد دریایی داشتند و ۱۳۳ هزار خودرو نیز توسط مسافران تا محل انجام سفر دریایی حمل شده بود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با طرح تسهیل سفر‌های دریایی، تصریح کرد: الزام استفاده از ماسک به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مدنظر قرار گرفت و در پایانه‌های مسافری نیز تب سنجی از مسافران و گردشگران دریایی انجام شد، علاوه بر این در شناور‌های تفریحی ظرفیت مجاز پذیرش مسافران کاهش یافته بود و در شناور‌های مسافری ظرفیت به حداقل نصف کاهش یافت.

عباس نژاد با اشاره به انجام تست فوری کرونا در هرمزگان قبل از سفر، افزىد: همچنین ارتباط سیستم فروش بلیط مسافران با بانک اطلاعات تست کرونا از دیگر اقدامات صورت گرفته بود و تنها به مسافرانى که تست منفی داشتند در بخش مسافرى دریایى اجازه سوار شدن به شناور داده می‌شد.
 
 به گفته وى، به ترتیب بنادر استان‌های هرمزگان، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان به ترتیب بیشترین میزان انجام سفر‌های دریایی و گردشگری دریایی در طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دادند.
 


برچسب ها: سفر دریایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *