بازار خودرو بدون مشتری ماند

9:49 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۲۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: بازار خودرو روز‌های آرام و بدون مشتری را سپری می‌کند و در صورت عرضه مناسب خودرو در بازار حتی افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت هم نمی‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.
سعید موتمنی در گفت‌وگو با میزان،‌ با اشاره به وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: بازار خودرو روز‌های آرام و بدون مشتری را سپری می‌کند و در صورت عرضه مناسب خودرو در بازار حتی افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت هم نمی‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تصریح کرد: با توجه به ثبات نسبی بازار ارز در ۴ ماهه گذشته میزان تقاضا برای خرید خودرو کاهش یافته است و تنها مصرف کنندگان واقعی در بازار معامله می‌کردند تا جایی که قیمت کوییک صفر ۳۰ میلیون کمتر از قیمت کارخانه به فروش رسید.
 
 
وی افزود: نوسانات ارزی باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار می‌شود و بسیاری برای مردم برای حفظ سرمایه خود اقدام به خرید خودرو و یا سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا می‌کنند.

موتمنی بیان کرد: طرح پیش فروش خودرو به دلیل تحویل‌های ۶ ماهه و یک‌ساله تأثیری در قیمت بازار ندارد و ۹۰ درصد شرکت کنندگان در طرح‌های ثبت نام خودرو با هدف سرمایه گذاری بلندمدت وارد این بازار خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: با کاهش قیمت دلار از ۲۶ به ۲۴ هزار تومان قیمت سمند سال از ۲۰۲ میلیون تومان با کاهش ۱۲ میلیون تومانی به ۱۸۸ میلیون تومان رسید.

وی افزود: ممنوعیت واردات خودرو خارجی به کشور در افزایش قیمت آن تأثیرگذار بوده و با واردات خودرو قیمت آن معقول خواهد شد.

به گفته وی؛ بازار خودرو‌های خارجی متأثر از قیمت ارز در کشور است به عنوان مثال با رسیدن قیمت دلار به ۳۲ هزار تومان قیمت سانتافه ۳.۵ میلیارد تومان بود و با ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومان قیمت به ۱.۹ میلیارد تومان رسید.

موتمنی در پایان گفت: درصورتی‌ که ثبات در بازار ارز ادامه داشته باشد، بازار خودرو نیز ثبات خود را حفظ خواهد کرد و فاصله میان قیمت کارخانه‌ای و آزاد بسیار کاهش خواهد یافت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *