پیمان‌های پولی یک یا چندجانبه؛ لازمه رفع فشار‌های آمریکا

7:00 - 17 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۳۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بابیان اینکه متأسفانه ابزار فشار آمریکایی‌ها بر ما از طریق دلار اعمال می‌شود و ضرورت دارد مبحث پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه مدنظر قرار گیرد، گفت: در این شرایط منطق حکم می‌کند که ما هر چه می‌توانیم از استفاده از دلار - فاصله بگیریم.
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت توجه به پیمان‌های پولی یک یا چندجانبه گفت: توجه به پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه همیشه مورد تاکید بوده است.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: در این زمینه یکسری امور مربوط به واقعیات بازار است و ما هم دخالتی در واقعیت بازار نداریم، اما در معاملات دولتی و آنچه که مربوط به این حوزه است؛ مدتهاست کمتر از دلار استفاده می‌شود و سایر ارز‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه ابزار فشار آمریکایی‌ها بر ما از طریق دلار اعمال می‌شود و ضرورت دارد مبحث پیمان‌های پولی یک یا چند جانبه مدنظر قرار گیرد.
 
فرهنگی تاکید کرد: سایر ارز‌ها خیلی در دسترس آمریکایی‌ها نیستند و در این شرایط منطق حکم می‌کند که ما هر چه می‌توانیم از این مسئله - استفاده از دلار -  فاصله بگیریم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *