تبدیل زندان‌های آمریکا به کانون شیوع ویروس کرونا

0:45 - 19 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۵۲۳
گزارش‌ها نشان می‎دهند که زندان‌های آمریکا یکی از مهم‌ترین کانون‌های شیوع ویروس کووید-۱۹ است.

- ۳ تحقیق جدید نشان می‌دهد که زندان‌هایی با زندانیان بسیار در آمریکا و کمبود منابع آزمایش و تجهیزات محافظت شخصی در آنها باعث تبدیل این مراکز به یکی از اصلی‌ترین کانون‌های شیوع کرونا شده است.

به گزارش پایگاه «یو اِن اِم»، اواخر هفته گذشته، گزارش هفتگی مرکز «موربیدیتی اند مورتالیتی»، ۳ تحقیق درباره کووید-۱۹ در زندان‌های آمریکا منتشر کرد.

نخستین گزارش شیوع ویروس کرونا در یک زندان ایالتی ویسکانسین را از ۱۴ آگوست (اواسط مرداد) تا ۲۲ اکتبر (اوایل آبان) سال ۲۰۲۰، پس از انتقال ۶ زندانی از سایر زندان‌ها به آنجا شرح داده است.

این زندان با سطح امنیتی متوسط دارای ۱۵ واحد است و به جز یک واحد، همگی دارای حمام و مکان‌های مشترک برای خواب مشترک هستند.

در اوایل ماه اکتبر، گروهی به سرپرستی محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، شیوع را در این زندان بررسی کردند که با ۱۲ مبتلا به کووید-۱۹ در همان واحد آغاز شد؛ ۱۰ نفر از آنها در ۱۳ آگوست به این زندان منتقل شده بودند.

۶ زندانی از نظر ابتلا به این ویروس مثبت بودند و از دیگران جدا شدند، اما پیش از آزمایش، گروه بیمار با سایر گروه‌ها در یک مکان قرار داشتند.

۲ ماه بعد، ۷۹.۴ درصد از هزار و ۹۵ زندانی و ۲۲.۶ درصد از ۳۰۵ کارمند این زندان از نظر آزمایش کووید-۱۹ مثبت تشخیص داده شدند و توالی یابی ژنوم کل نمونه‌ها از ۱۷۲ زندانی نشان داد که همه مبتلایان، مبتلا به یک نوع ویروس هستند که نشان می‌دهد زندانیان منتقل شده به این زندان عامل شیوع بوده‎اند.

در یک مطالعه دیگر، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا جزئیات نحوه شیوع ویروس کووید-۱۹ از یک دندانپزشک بدون علائم در معالجه ۱۰ زندانی را در زندان یوتا در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰، با وجود استفاده از تجهیزات کامل، از جمله ماسک تنفسی اِن-۹۵، به احتمال زیاد کووید-۱۹ را به این مرکز وارد کرده است.

زندانیانی که توسط این فرد مبتلا شده بودند به سرعت از دیگران جدا نشده و قرنطینه نشده بودند.

شیوع این بیماری، ۵۲ درصد از ۲ هزار و ۶۳۲ زندانی و ۱۶ درصد از ۵۵۰ پرسنل را تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ مبتلا کرد.

تا ۲ مارس ۲۰۲۱، در مجموع هزار ۵۴۵ مورد (۹۴ درصد از آنها در میان زندانیان) بود که ۳۱ زندانی در بیمارستان بستری و ۱۲ جان باختند.

نویسندگان این تحقیق می‎گویند که پرسنل این زندان نیز ممکن است در شیوع بیماری در واحد‌های مختلف زندان نقش داشته باشند.

در سومین تحقیق، گروهی به سرپرستی محققان دانشگاه واشنگتن در سیاتل و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا دریافتند که تنها ۴۵ درصد زندانیان مورد بررسی در ۳ زندان و ۱۳ بازداشتگاه در کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس و ایالت واشنگتن مایل به واکسینه شدن هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *