ایجاد جهش مطلوب در شکل و محتوای آثار فرهنگی و هنری پس از انقلاب

18:32 - 17 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۶۰۶
معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: پس از انقلاب، جهش مطلوبی در شکل و محتوای آثار فرهنگی و هنری به‌وجود آمد و ایران خط مشی جدید و مستقلی در عرصه  فرهنگ و هنر به دنیا ارائه کرده است.
سید محمد حسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به استیلای فرهنگ و هنر وارداتی قبل از پیروزی انقلاب در کشور، اظهارداشت: آنچه توسط رژیم فاسد پهلوی به جامعه فرهنگی تزریق می‌شد دقیقاً برگرفته از آموزه‌های غربی بود.

وی افزود: جهت گیری هنرمندان در سینما، تئاتر، موسیقی، هنر‌های تجسمی و نگارش کتاب‌ها برگرفته از فرهنگ غربی و آمریکایی بود که بعد از کودتای ۲۸ مرداد به‌بعد در کشور ترویج می‌کردند.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب، سبک زندگی غربی در کشور تبلیغ و ترویج می‌شد و نشانی از فرهنگ اصیل و عمیق اسلام و ایرانی وجود نداشت. خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب، یک اعتماد به نفس و خودباوری ارزشمندی در بین مردم ایجاد شد و نیرو‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری وارد شدند و آثار ارزنده‌ای به جا گذاشتند. 
 
وی افزود: پس از انقلاب، جهش مطلوبی در شکل و محتوای آثار فرهنگی و هنری به‌وجود آمد. آثار فرهنگی و هنری فاخری پس از انقلاب از سوی ایران به جامعه جهانی عرضه شد. ایران خط مشی جدید و مستقلی در عرصه  فرهنگ و هنر به دنیا ارائه کرده است.  
 
انتهای پیام//


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *