افروزی: بعید می‌دانم تاخیر در حضور آلکنو در ایران به خاطر واکسن باشد/ هیچ کرونایی تاکنون وارد اردوی تیم ملی والیبال نشده

10:16 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۶۳۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پزشک تیم ملی والیبال ایران گفت: نمی‌شود درصد ابتلا به کرونا را به صفر رساند، اما می‌توان به بهترین نحو این بیماری را کنترل کرد.

سیامک افروزی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص مثبت شدن تست کرونای برخی از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال و حواشی که در این مورد ایجاد شد، اظهار داشت:  پیش از آغاز اردوی تیم ملی با توجه به وظیفه‌ای که به عنوان پزشک داشتم، تحقیقات زیادی در خصوص برگزاری اردو‌ها در ایام کرونا و پروتکل‌هایی که باید رعایت کنیم، انجام دادم. همچنین شرایط قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی تیم‌ها و باشگاه‌های مطرح جهان را بررسی و مطالعه کردم تا بهترین و بهداشتی‌ترین شرایط را برای ملی‌پوشان حاضر در اردم فراهم کنیم. پیش از ارائه هرگونه توضیح باید تاکید کنم که تاکنون هیچ فرد کرونایی وارد اردوی تیم ملی نشده است.

پزشک تیم ملی والیبال تصریح کرد: با اعلام نفرات دعوت شده به اردو، حضور تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی در سالن برگزاری تمرینات را منوط به در دست داشتن پاسخ منفی تست کرونا کردیم و هرکسی که در اردو حاضر می‌شد باید گواهی منفی بودن کرونا را به کادر پزشکی ارائه می‌کرد. در همان نمونه‌هایی اولیه‌ای که بازیکنان و اعضای کادر فنی ارائه کردند، متاسفانه تست کرونا پوریا یلی و علی اصغر مجرد مثبت شده بود و این دو بازیکن طبق پروتکل‌های بهداشتی باید پس از گذراندن دو هفته قرنطینه به اردوی تیم ملی اضافه شوند.

وی افزود: در مرحله دوم از بازیکنان تست کرونا گرفته شد و این بار جواب نمونه گیری پوریا فیاضی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور مثبت شد. از آنجایی که حضرت‌پور علائمی مانند تب و بدن درد داشت طبق پروتکل‌های بهداشتی باید دو هفته در قرنطینه به سر ببرد، اما، چون صالحی و فیاضی علائم بیماری را نداشتند باید ۱۰ روز در قرنطینه به سر ببرند.

افروزی در مورد مثبت شدن تست کرونای پیمان اکبری و اینکه گفته می‌شود او با وجود ابتلا به بیماری کرونا در تمرینات حضور داشته، گفت: نفر آخری که تست کرونایش مثبت شد، پیمان اکبری بود، اما باز هم تاکید می‌کنم تاکنون هیچ فرد مبتلایی در اردوی تیم ملی حضور نداشته و از این پس نیز تمام تلاشمان را می‌کنیم که میزان ابتلا را به حداقل برسانیم. اکبری به دلیل شرایطی که داشت، با هماهنگی مسئولان تیم ملی دیرتر از سایرین تست کرونا داده بود و به همین دلیل پاسخ نمونه او هم دیر به دستمان رسید. البته تست نخستی که اکبری گرفته بودیم منفی شد و در تست دوم که ۴۸ ساعت بعد گرفته شد جواب نمونه اکبری مثبت شد.

پزشک تیم ملی والیبال درپاسخ به این سوال که آیا احتمال اشتباه در پاسخ تست‌ها وجود دارد؟ اظهار کرد: مطمئنا احتمال اشتباه وجود دارد و همانگونه که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده احتمال وجود ۴۰ درصد خطا در پاسخ تست‌های PCR وجود دارد و قاعدتا ما هم از این اشتباهات مبرا نیستیم. به همین دلیل است که فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان بهداشت جهانی دستور داده که تست‌های PCR دو بار گرفته شد تا میزان اشتباهات به حداقل برسد. کرونا بیماری ناشناخته‌ای است و با وجود رعایت تمام موارد بهداشتی، ابتلا‌های جدید اجتناب ناپذیر است، زیرا نمی‌توانیم ملی‌پوشان را ۴ ماه قرنطینه کامل کنیم و امکان چنین قرنطینه‌ای نیست

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قرنطینه کامل داشته باشیم باید ملی‌پوشان ۲ ماه در تهران، یک ماه در ایتالیا و یک ماه در توکیو قرنطینه شوند و اگر در واقعیت چنین شرایطی را ایجاد کنیم، مطمئنا بازدهی والیبالیست‌ها کاهش خواهد یافت. نمی‌شود درصد ابتلا به کرونا را به صفر رساند، اما می‌توان به بهترین نحو این بیماری را کنترل کرد. مشکل اصلی کشور ما در زمینه مقابله با کرونا در مورد همین عدم کنترل است.

افروزی در پایان درمورد اینکه گفته می‌شود تاخیر در زمان ورود آلکنو به ایران به خاطر دوز دوم واکسنی است که باید به وی تزریق شود، گفت: باتوجه به اطلاعاتی که من دارم، هم آلکنو و هم توماس توتولو تاکنون یک دوز از واکسن کرونا را زده‌اند و حتی من مدارک معتبر تزریق واکسن به توتولو را در اختیار دارم. بعید می‌دانم دلیل تاخیر در زمان حضور آلکنو در ایران به خاطر واکسن باشد. خوشبختانه با وجود محدودیت‌های کرونایی، هیچ بازیکنی مصدومی نداریم که آسیب دیدگیش جدی باشد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *