ضرورت تشکیل کمیته بررسی موانع مشارکت در انتخابات

15:22 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۷۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تشکیل کمیته بررسی موانع مشارکت در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: با تشکیل این کمیته زمینه رصد وضعیت مشارکت و موانع احتمالی موجود در رابطه با میزان مشارکت فراهم خواهد شد.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در سومین ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان سلامت انتخابات را از موضوعات بسیار مهم دانست و اظهار کرد: به منظور تحقق این مهم، مدیران باید در جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان حضور به موقع و موثری داشته باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: عناوین و لیست جرایم انتخاباتی نیز از سوی معاونت اجتماعی و پشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین شده است که با گوشزد کردن رفتار‌ها و جرایم انتخاباتی مرتبط با هر نهاد و بخش، از بروز بخش عمده‌ای از این تخلفات جلوگیری خواهد شد.

وی به همکاری دستگاه قضایی با هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، عنوان کرد: موضوعات مرتبط با استعلام صلاحیت کاندیدا‌ها و سایر اقدامات قانونی مرتبط با انتخابات در دادگستری کل استان البرز و واحد‌های تابعه با جدیت و سرعت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

موحد با اشاره به تدوین اطلس امنیتی انتخابات از سوی کمیته اطلاعات و امنیت ستاد انتخابات، عنوان کرد: این اطلس در اختیار دادستان‌ها و مسئولان امنیتی و انتظامی قرار می‌گیرد تا متناسب با شرایط مطرح شده در آن نسبت به اجرای برنامه‌ها و رصد فضای انتخاباتی اقدام کنند.

وی بر تشکیل کمیته بررسی موانع مشارکت در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: با تشکیل این کمیته زمینه رصد وضعیت مشارکت و موانع احتمالی موجود در رابطه با میزان مشارکت فراهم خواهد شد و برنامه‌ها و وظایف هر یک از بخش‌ها برای ایجاد زمینه افزایش مشارکت قشر‌های مختلف اجتماعی در انتخابات نیز تبیین می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر توجیه گروه‌های مختلف از جمله مدیران و کارمندان ادارات، اصحاب رسانه و ... درباره جرایم انتخاباتی نیز تاکید کرد و گفت: نارضایتی‌ها و تاثیر آن بر مشارکت مردم در انتخابات موضوع مهمی است که باید از سوی استانداری و فرمانداری‌ها مورد پیگیری قرار گیرد و مطالبه حاکمیتی و عمومی این است که مدیران تمام تلاش و امکانات خود را برای کاهش نارضایتی‌های عمومی به کار گیرند.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت هرگونه مواردی که بر میزان مشارکت مردم تاثیر می گذارد، از سوی مدیران رصد شده و مورد پیگیری و رفع قرار گیرد.

موحد تاکید کرد: نهاد‌های حمایتی نیز باید هرگونه کمک معیشتی خود را به شکلی ارائه کنند که شائبه سیاسی نداشته باشد.
بیشتر بخوانید:
سید مهدی قویدل، دبیر ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی کرمان نیز گفت: مصوبات جلسات قبل این ستاد از سوی نهاد‌های مربوطه در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به این مطلب که شعب تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها تشکیل و قضات ویژه نیز تعیین شده اند، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق هر چه بهتر اهداف پیشگیرانه، عناوین و لیست جرایم انتخاباتی نیز از سوی معاونت اجتماعی و پشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین و به مراجع مربوطه ارسال شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *