تهدید مقاومت عراق علیه نیروهای آمریکایی؛«در صورت خارج نشدن حملات بزرگی در راه است»

13:42 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۸۸۷
هیئت هماهنگی مقاومت عراق، نظامیان اشغالگر آمریکایی را تهدید به حمله بزرگ در صورت عدم خروج از این کشور کرده است.

- هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق، خواستار تشکیل مجدد کمیسیونی برای تعیین نقشه راه مذاکرات با آمریکا و اجرای تصمیم مردم و پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نیرو‌های آمریکایی شد.

به گزارش «المیادین»، این هیئت هماهنگی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که اجرای تصمیم مردم و پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکا باید از اولویت‌های کمیسیون مشترک گفت‎وگو با آمریکا باشد به گونه‌ای که محافظت از حریم هوایی عراق تضمین شود و هیچ هواپیمای خارجی حریم هوایی عراق را نقض نکند.

این هیئت همچنین تهدید کرد در صورتی که مذاکرات با آمریکا موعد مشخصی را برای اخراج نظامیان آمریکا مشخص نکند، مقاومت عراق عملیات‌های گسترده‌ای را علیه منافع آمریکا انجام خواهد داد.

در همین حال «علی الحسینی»، فرمانده گردان‌های حزب الله عراق، می‎گوید در صورت نقش نداشتن مردم عراق در مذاکره با آمریکا این مذاکره هیچ ارزشی نخواهد داشت.

فرمانده گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد که مقاومت عراق به فشار برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور ادامه خواهد داد.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی به پایان رسیده است.

طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بار‌ها به صورت هفتگی و روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه شده کنار جاده‌ای قرار گرفته‎اند.

این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب عراق یا مرز کویت در جنوب این کشور، وارد عراق می‌شوند.

قرار است طی روز‌های اخیر دومین دور از مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد برگزار شود؛ مذاکراتی که بسیاری از احزاب سیاسی عراق خواستار مشخص شدن وضعیت نیرو‌های آمریکایی در عراق طی این مذاکرات هستند.

در همین حال پایگاه صابرین نیوز گزارش داد که امروز چهارشنبه ۳ کاروان پشتیبانی لجستیکی آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفته اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *