خسروی‌وفا: ۱۲۰ نفر از ورزشکاران کاروان پارالمپیک واکسینه شده‌اند

14:25 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۹۲۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: به افرادی که واکسینه می‌شوند دفترچه‌ای داده می‌شود که اعتبار بین المللی دارد.
- طبق اعلام روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا در خصوص واکسینه شدن ورزشکاران پارالمپیکی جهت حضور در مسابقات گفت: با توجه به خاص بودن شرایط جسمی ورزشکاران پارالمپیک، لازم بود جهت حضور در مسابقات واکسینه شوند تا خطری سلامتی آن‌ها را تهدید نکند و خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی از سوی وزارت ورزش و جوانان و پیگیری‌های علی‌نژاد و فدراسیون پزشکی ورزشی، قرار بر این شد که تمامی ورزشکاران پارالمپیکی حتی گروه خبری اعزامی به مسابقات واکسینه شوند.

وی با اشاره به برگزاری اردو‌ها در سال گذشته در جزیره کیش در هتل‌های ۵ ستاره و اتاق‌های تک نفره با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: این روز‌ها با توجه به فشرده شدن اردوها، واکسینه شدن ورزشکاران باعث می‌شود که بتوانیم با احساس امنیت، اعتماد به نفس بیشتر و آرامش روانی اردو‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۰ نفر از ورزشکاران کاروان واکسینه شده‌اند به جز یکی دو نفر که آن‌ها هم نسبت به واکسن حساسیت داشتند و همچنین کادر خبری هم ظرف ۲ هفته آینده واکسینه خواهند شد و ۳ هفته آینده فاز دوم واکسن تزریق می‌شود.

خسروی وفا ضمن تشکر از کادر پزشکی که با دل و جان در خط مقدم برای نجات جان و حفظ سلامتی مردم تلاش می‌کنند بیان کرد: تمام تلاش ما این است که برای کادر درمان زحمت مضاعف نداشته باشیم و بتوانیم باری از روی دوش این عزیزانی که شبانه روز در حال مبارزه با این ویروس هستند، برداریم.

رییس کمیته پارالمپیک در پاسخ به اینکه آیا کمیته برگزاری مسابقات المپیک محدودیتی برای افرادی که واکسینه نشده‌اند قائل هست یا خیر گفت: طبق اطلاعاتی که تا امروز از کمیته برگزاری المپیک به دست ما رسیده است، ورزشکاران کشور ما جهت حضور در مسابقات باید نتیجه تست منفی داشته باشند و در بدو ورود به فرودگاه توکیو مجددا باید تست دهند و در صورت منفی بودن می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها وارد دهکده شوند و در صورت مثبت شدن تست به ورزشکار اجازه همراه شدن با کاروان داده نمی‌شود و باید به مدت ۱۵ روز قرنطینه شود که در این صورت دیگر به حضور در مسابقات نمی‌رسد.

وی افزود: به افرادی که واکسینه می‌شوند دفترچه‌ای داده می‌شود که اعتبار بین المللی دارد به همین دلیل ما ترجیح دادیم که تیم اعزامی واکسینه شود که بتوانیم با خیال راحت در مسابقات شرکت کنیم.

خسروی وفا با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی در هفته آینده و مصوب شدن تعداد نهایی نفرات اعزامی گفت: تا امروز به جز تعداد ورزشکاران اعزامی که به ۶۰ نفر رسیده است و کادر فنی که فعلا حدود ۲۷ نفر هستند، آمار دیگری از تعداد نفرات اعزامی در دست نداریم.

وی بیان کرد: ما در ۹ رشته المپیک شرکت خواهیم کرد که ۲ رشته آن تیمی (بسکتبال و والیبال) و مابقی انفرادی هستند. شانس مدال طلای ما هم بیشتر در رشته‌های دو و میدانی، وزنه‌برداری، تیر و کمان، تیراندازی و تکواندو است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *