انتقاد از تضعیف اخلاق اسلامی در جامعه/ اساتید سخنی که بوی اهانت به نظام می دهد به دانشجویان نگویند

14:32 - 31 مرداد 1393
کد خبر: ۳۰۰۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه ها نباید سخنانی که بوی اهانت به نظام می دهد به دانشجویان بگویند، گفت: متاسفانه در جامعه ما اخلاق اسلامی خیلی ضعیف شده است.

: خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه ها نباید سخنانی که بوی اهانت به نظام می دهد به دانشجویان بگویند، گفت: متاسفانه در جامعه ما اخلاق اسلامی خیلی ضعیف شده است.

به گزارش ، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران ضمن  تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: از آنجا که وجود مبارک رسول الله (ص) و ائمه معصومین، تجسم قرآن است هر آنچه در زندگی آنها می بینیم و هر یک از برنامه های عملی، شیوه ها، مبارزات و رهنمودها حقیقتی از حقایق قرآن است که به زبان این بزرگان و در عمل این عزیزان مورد مشاهده ماست.

وی ادامه داد: در زندگی امام صادق درس ها، نکته ها، راهنمایی ها و ارشادات زیادی وجود دارد و یکی از معروف ترین برنامه های آموزنده امام صادق (ع)، استفاده از فرصت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امام صادق (ع) در زمانی که بنی امیه و بنی عباس درگیر جنگ با هم بودند از این فرصت طلایی استفاده و چهار هزار شاگرد تربیت کردند.

موحدی کرمانی ادامه داد: امام صادق و امام باقر (ع) در این تربیت و تعلیم، تمام ابواب فقه را تبیین کردند و همان حرکت ارزنده ای که امام حسین با دادن خون داشت و با خون خود، اسلام را احیا کرد، امام باقر و امام صادق (ع) با تعالیم ارزنده شان، اسلام ناب را به جامعه اسلامی معرفی کردند.

وی افزود: امام صادق و امام باقر(علیهم السلام) در عین اینکه به بیان جمیع ابواب فقهی اهتمام ورزیدند اما به یک نکته اهتمام ویژه داشتند و آن بحث اخلاق اسلامی بود. عصاره دین و کتب اسلامی، اخلاق است که متاسفانه در جامعه ما خیلی ضعیف شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: باید حواس مان جمع باشد به انسان ها اهانت نکنیم و مومنین را سبک نشماریم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه حواس مسوولان باید خیلی جمع باشد، گفت: در جامعه و ادارات ما چقدر اخلاق رعایت می شود و کسانی که پشت میز نشسته اند، چه مقدار با مردم خوش برخورد هستند؟

وی ادامه داد: یک مسوول باید بداند اجیر مردم و جامعه است و اجیر شده که به وظایف خود عمل کند و از بیت المال مبلغی بگیرد و اگر به وظایف خود عمل نکند، مبلغی که می گیرد برای او شبهه ناک است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: متاسفانه گاهی انسان می شنود در ادارات زیر میزی نیز حاکم است و اینها بلیه هایی است که اگر جامعه به آن مبتلا باشد، نظام در معرض خطر خواهد بود.

موحدی کرمانی با طرح این پرسش که مسوولان دانشگاه ها، مدارس و معلمان چقدر اخلاق اسلامی را مراعات می کنند، ادامه داد: مغز دانشجویان و دانش آموزان در اختیار آموزگاران و اساتید است و مبادا فکری غلط و سخنی باطل و جمله ای که بوی اهانت به انقلاب و نظامی می دهد، از شما شنیده شود.

وی با بیان اینکه حکومت و مردم باید اصول اخلاق را مراعات کنند، گفت: حکومت باید دلسوز باشد و ضمن نصیحت، مشکلات جامعه را حل کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در مورد نصحیت و دلسوزی، مقام معظم رهبری بهترین برنامه را دارند و پیوسته اعلام خطر و وظایف را مشخص می کنند.

وی افزود: مردم نیز وظیفه دارند اخلاق را رعایت کنند و دو صفتی که باید همواره مد نظر داشته باشند، پرهیز از تنبلی و زود رنجی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر بگویم بلایایی که به سر حکومت امیر المومنین(ع) از سوی مردم آمد از ناحیه این دو صفت بود، به گزاف نگفته ام که در مورد این صفات نیز مقام معظم رهبری بیانات فراوانی داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *