دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: تحقق امت واحده اسلامی عبادتی پر ارزش است

17:29 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۵۰۰۴
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تلاش برای تحقق وحدت امت واحده اسلامی یک عبادت بسیار مهم و پر ارزش است.
- بنا به اعلام روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری با آیت‌الله شیخ حسن جواهری استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل مجمع با تاکید بر اینکه دشمن در حال حاضر نقشه‌های جدیدی برای تفرقه میان امت اسلامی طراحی می‌کند، گفت: از این رو ما در طراحی مدل مفهومی و راهبرد‌های جدید مجمع تقریب برنامه‌های جدیدی برای وحدت مسلمین داریم تا بتوانیم برنامه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
 
وی تصریح کرد: تلاش برای تحقق وحدت امت واحده اسلامی یک عبادت بسیار مهم و پر ارزش است. در شرایطی که دشمنان میدان‌های جدیدی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان طراحی کرده اند ما از طریق تعامل و گفتگو به دنبال تقریب با برادران دینی خود هستیم.
 
در ادامه‌ این دیدار آیت الله شیخ حسن جواهری با اشاره به ویژگی علمای نجف، گفت: فقیه ولایت عامه بر امت اسلامی دارد و ما می‌گوییم ولایت مطلقه برای فق‌هایی مانند آقای خمینی است.
 
این استاد حوزه با تاکید بر نظر صاحب جواهر در خصوص ولایت مطلقه فقیه، اظهار داشت: در عراق مرجعیت در امور حساس کشور عندالضروره دخالت می‌کند.
 
وی با اشاره به روش طالب علم در نجف، تصریح کرد: زندگی زاهدانه و عارفانه اساس اصلی زندگی علمایی است، اگر در حال حاضر مردم یک عالم را می‌بینند، تجملات ندارد، قصری ندارد، زندگی مرفه ندارد، به او اعتماد می‌کنند و حرفش قبول می‌کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *