رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رانت در بورس از بین رود/ سیاست‌هایی که تشویق کننده واردات است

9:55 - 01 شهريور 1393
کد خبر: ۳۰۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه باید رانت و فساد در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله بورس و بورس کالا از بین رود، گفت: متاسفانه اکنون شاهد واردات بی رویه و همچنین قاچاق کالا به داخل کشور هستیم که اقتصاد ایران را به نابودی کشانده است.

: کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه باید رانت و فساد در بخش های مختلف اقتصاد از جمله بورس و بورس کالا از بین رود، گفت: متاسفانه اکنون شاهد واردات بی رویه و همچنین قاچاق کالا به داخل کشور هستیم که اقتصاد ایران را به نابودی کشانده است.

حسین راغفر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره نوسان نرخ ارز در سال های 90 و 91، افزود: این سال های نرخ از هزار و 100 تا 4 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به دنبال این امر شاهد افزایش 110 درصدی واردات خودروهای لوکس به کشور بودیم.

وی ادامه داد: بنابراین با چنین وضعیتی می توان گفت راهنمای قیمت ها تخصیص منابع نیست بلکه میزان قدرت و ثروت و نقش موثر آن در تخصیص منابع است.

راه حل مشکلات اقتصادی، نظری است
این کارشناس اقتصادی افزود: بنابراین مشکلات اقتصادی ایران واضح و هویدا است اما راه حل های ارائه شده برای رفع این مشکلات به صورت نظری است.

راغفر تصریح کرد: دولت در درجه نخست باید نقاط ضعف و قوت اقتصاد کشور و همچنین مشکلات و معضلات آن را شناسایی و سپس برای آن راه حل عملی ارائه دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *