رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح تعاملی آموزشگاهی در 6هزار مدرسه ابتدای و متوسطه/ ارائه آموزش های مدیریتی به مدیران مدارس در بازه زمانی 4ساله

10:03 - 01 شهريور 1393
کد خبر: ۳۰۳۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تعاملی آموزشگاهی در 5 هزار و 700 مدرسه ابتدای و متوسطه و ارائه آموزش های مدیریتی به مدیران مدارس در بازه زمانی 4ساله خبر داد.
: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تعاملی آموزشگاهی در 5 هزار و 700 مدرسه ابتدای و متوسطه و ارائه آموزش های مدیریتی به مدیران مدارس در بازه زمانی 4ساله خبر داد.
علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره ارتقاء آموزش های مدیریتی مدارس در سال تحصیلی که پیش رو داریم، اظهار کرد: از اول مهرماه در همه دوره‌های تحصیلی ارتقاء مدیریت آموزشگاهی را خواهیم داشت که هدف از آن ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی وتوسعه مشارکت های مردمی بوده ضمن اینکه آراستگی مدارس، آموزش و تثبیت مدیران نیز در این مقوله مد نظر قرار دارد. به عبارتی می توان گفت این موارد از مهمترین برنامه هایی به شمار می رود که به منظور ارتقاء سطح کیفی مدارس و اموزش های ارائه شده در آنها در دست اجرا است.
وی در ادامه با بیان اینکه منظور از ارائه این آموزش ها برقراری تعاملی آموزشگاهی اذعان کرد: در سال تحصیلی جدید طرح تعاملی آموزشگاهی در 5 هزار و 700 مدارس در مقطع ابتدای و متوسطه عملیاتی خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوره آموزش مدرسان از هفته گذشته در تهران آغاز شده اند و در جریان آن 180 نفر بر ای مدیریت مدارس دیده اند، عنوان کرد: سه‌شنبه این هفته نیز 200 نفر از مدرسان سراسر کشور دراین دوره آموزشی حضور پیدا خواهند کرد تا بعد از فراگیر به سایر استا‌ن‌های کشور معرفی شوند.
زرافشان با بیان اینکه این دوره برای مدرسان یک برنامه استراتژیک به شمار می رود، اظهار کرد: هر مدرس برنامه استراتژیک برای اداره مدرسه خود را آموزش می‌بیند. اموزشی که این برای دستیابی به وضعیت مطلوب در مراکز آموزشی لازمه کار است.
وی با اشاره به اینکه این طرح از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است، تصریح کرد: برنامه مورد نظر در یک بازه زمانی 4 ساله با هدف ارتقاء بخشی کیفیت آموزشی در سطح مدرسان و مدیران اجرایی خواهدشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در پایان افزود: برای نظارت بر این آموزش هاو شیوه های اجرایی شدن آنها گروه ناظر بر مدارس در طی سال به مراکز آموزشی کشور اعزام خواهند شد و هر گروه چند مدرسه را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *