سوريان: درباره اعزام امامی تصمیم درستی اتخاذ شد/ کشتی‌گیران المپیکی قطعا از دل انتخابی بیرون خواهند آمد

0:01 - 20 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۵۲۰۸
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: همچنان معتقدیم درباره اعزام امامی به مسابقات قزاقستان تصمیم درستی اتخاذ شده و تکریم از پیشکسوتان باید در کشتی نهادینه شود.

حمید سوريان در گفت‌وگو با میزان، درباره حضور کشتی‌گیران کشورمان در رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو اظهار داشت: علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود داشت تلاش کردیم اردوهای تیم ملی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با بهترین امکانات برگزار شود. خوشبختانه کشتی‌گیران کشورمان هم با شرایط مطلوبی گام به میدان گزینشی خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و مدت زیادی که ورزش و بخصوص کشتی به نوعی تعلیق شده بود و برنامه‌های کشتی به تعویق افتاده بود شرایط بسیار سخت بود، اما با هماهنگی ستاد کرونا در این فرصت بوجود آمده با رعایت پروتکل‌ها اردوها و مسابقات انتخابی و رقابت‌هایی را که می‌شد، برگزار کردیم تا بار دیگر خون به رگ های کشتی تزریق شود.

نایب رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد بچه‌ها به شرایط ایده‌آلی رسیدند و امیدوارم در همین مسابقات قزاقستان بتوانیم شش سهمیه باقیمانده را کسب کنیم و با ترکیبی کامل، متحد و منسجم عازم المپیک شویم تا بتوانیم بار دیگر دل مردم را شاد کنیم.

سوريان درخصوص حواشی بوجود آمده در اعزام امامی به عنوان داور به مسابقات قزاقستان گفت: باتوجه به سوابق و جایگاهی که امامی در جامعه داوری کشتی دارد و باتوجه به اینکه فردی است که چندین دهه خدمات زیادی در عرصه داوری در سطح بین‌الملل ارائه کرده و با عنایت به اینکه وی به مرز بازنشستگی رسیده، وظیفه دانستیم احترام کسوت و جایگاه او را قدر بدانیم و با اعزام امامی به این مسابقات از وی تجلیل کنیم تا نشان دهیم کشتی رشته‌ای پهلوانی است و جایگاه پیشکسوتان چه در داوری و چه در کشتی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنان معتقدیم تصمیم درستی اتخاذ شده و تکریم از پیشکسوتان باید در کشتی نهادینه شود. قطعا هدف ما جذب حداکثری است نه دفع حداکثری و تمام زحمتکشان خانواده کشتی جایگاه ويژه‌ای در خانه خودشان دارند و این رویه بی‌شک برای تمام داوران زحمتکش کشتی که تجارت بین‌المللی دارند قطعا لحاظ خواهد شد.

نایب رییس فدراسیون کشتی درخصوص انتقاداتی که درمورد عدم اجرای کامل چرخه انتخابی می‌شود، گفت: با توجه به شرایط کرونایی امکان برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی که با تلاش و زحمت زیادی تدوین و تکمیل شده، بصورت کامل وجود نداشت. البته محدودیت‌های زمانی و کرونایی و خیلی از مسائل دیگر در این بین دخیل بوده است، اما در نهایت هرکسی که دوبنده تیم ملی را در المپیک بر تن کند قطعا از دل انتخابی عبور خواهد کرد و این موضوع در داوری ما هم وجود خواهد داشت.

سوريان خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه مسابقات زیادی در یک سال اخیر بخاطر کرونا لغو شد و اعزامهای زیادی در داوری نداشتیم خیلی‌ها در صف اعزام بودند و همین موضوع باعث ایجاد حواشی شد. اما به محض بازگشت به شرایط طبیعی قاعدتاً همه چیز به روال اصلی بازخواهد گشت و نباید با تصمیمات خودمان کاری کنیم که اهالی و جامعه کشتی دلزده شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *