برنامه ۳۵ ساله دانشگاه فرهنگیان برای تربیت دانشجو معلم

13:32 - 20 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۵۳۱۹
رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه برنامه آموزش معلم در این دانشگاه با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال صورت می‌گیرد، گفت: باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقد‌های منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.
- حسین خنیفر در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و به‌روز بودن نیرو از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش بس سنگین و خطیر است؛ در واقع آموزش کامل، نظارت به‌موقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی امور در سازمان خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفه‌جویی از جمله معیار‌های اساسی پیشرفت سازمان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بررسی آثار برخی از وقایع همچون انقلاب‌ها صرفا پس از وقوع امکان‌پذیر است، افزود: پاندمی کرونا از جمله این وقایع است؛ در واقع هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویر نظام‌های آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو، اظهار کرد: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *