برگزاری بیش از ۳۵۰۰ جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک در استان قزوین

8:48 - 28 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۷۲۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین از تشکیل جلسات با زندانیان به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته بالغ بر ۳۵۶۴ مورد جلسه دادرسی بصورت الکترونیک در استان انجام شده است. همچنین قضات ۹۱۴ جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در گفتگو با میزان با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضاییه سامانه دادرسی الکترونیک از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه‌اندازی شده، گفت: هدف از راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌هایشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۳ مورد دیدار زندانیان با خانواده هایشان نیز به صورت الکترونیک انجام شده است افزود: در مجموع تا پایان سال گذشته ۴۵۳۱ جلسه با زندانیان بصورت الکترونیکی انجام شده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه است و امروز دستگاه قضایی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضایی، زمان دادرسی را کاهش داده و گامی موثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش هزینه‌ها است و امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

وی ادامه داد: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *