استقبال کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی از پیشنهادات ایران

15:51 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۷۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی از استقبال و عدم مخالفت اعضای این کمیسیون از پیشنهادات حقوق بشری ایران خبر داد.
- هفدهمین نشست کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی OIC-IPHRC با حضور سید حسین رضوانی، نماینده جمهوری اسلامی ایران، در جده و به صورت مجازی برگزار شد.

رضوانی در تشریح نشست چهار روزه کمیسیون مذکور، اظهار کرد: در این نسشت علاوه بر بحث موضوعی (ارتقاء حقوق بشر معلولین) به سایر موضوعات مانند حقوق بشر زنان، حقوق کودکان، حق توسعه، مقابله با اسلام هراسی، وضعیت حقوق بشر اقلیت‌های مسلمان در کشور‌های غیر عضو، وضعیت مسلمانان در میانمار، جمهوری آفریقای مرکزی، اروپا و امریکا، عملکرد ساز کار‌های نظارتی OIC بر وضعیت حقوق بشر در جامو و کشمیر در اشغال هند نیز پرداخته شد.

نماینده کشورمان در کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در خصوص حضور فعال ایران در این نشست، تصریح کرد: ضمن مشارکت محتوائی در اکثر قریب به اتفاق موضوعات دستور کار، علاوه بر تبیین و تحلیل مستند حقوق معلولین از منظر اسلام بر اساس نصوص قرآنی وسیره پیامبر مکرم اسلام (ص) ۷ پیشنهاد مطرح شد که با موافقت و یا عدم مخالفت سایر اعضای کمیسیون مواجه و در سند نهایی و بیانیه مطبوعاتی منعکس شد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *