جنگنده «اف ۷»؛ از تجهیز به سیستم جنگ الکترونیک تا قابلیت سوخت‌گیری هوایی

7:00 - 07 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۰۴۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اورهال جنگنده «اف ۷» اشاره کرد و از مجهز شدن جنگنده « اف پنج» به سیستم جنگ الکترونیک خبر داد و گفت: این جنگنده امروز در ایران از قابلیت سوخت‌گیری هوایی برخوردار است.
امیر سیاوش مشیری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نقش زیربنایی دفاع مقدس در تبدیل ایران به قدرت منطقه و تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی، گفت: امام راحل فرمودند: «جنگ برای ما نعمت است»، الآن این جمله تاریخی را درک می‌کنیم، دفاع مقدس نیروهای مسلح ایران را برای رسیدن به خودباوری و ما می‌توانیم، ساخت.
 
قابلیت سوخت‌گیری میگ ۲۹ در صنعت دفاعی کشور
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خرید «میگ ۲۹» از کشور روسیه در گذشته، تصریح کرد: میگ ۲۹ اورهال شده در ایران برخلاف دنیا حتی روسیه قابلیت سوخت‌گیری هوایی را دارد.
 
پرواز «اف۱۴» روی ریل نهضت قطعه‌سازی
مشیری با تأکید بر اینکه ایران و آمریکا در دنیا از جمله کشورهای دارای جنگنده «اف ۱۴» بودند، اضافه کرد: در آمریکا بیش از یک دهه است که این جنگنده زمین گیر شده است، ولی اف ۱۴ هنوز در ایران پرواز می‌کند، ما کمر همت را ساخت نهضت قطعه‌سازی بسته‌ایم.
 
تجهیز جنگنده «اف ۵» به سامانه جنگ الکترونیک/پرواز ناف ۱۴» در آسمان ایران روی ریل نهضت قطعه‌سازی
 
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اورهال جنگنده «اف ۷» اشاره کرد و از مجهز شدن جنگنده « اف پنج» به سیستم جنگ الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: این جنگنده امروز در ایران از قابلیت سوخت‌گیری هوایی برخوردار است.
 
رژیم آمریکا امروز از قدرت دفاعی ایران وحشت دارد.
مشیری با اشاره به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت‌های جهان، اضافه کرد: ساخت پهپاد امروز به کار دستی جوانان متخصص ایران تبدیل شده است، رژیم آمریکا امروز از قدرت دفاعی ایران وحشت دارد.
 
پوزه قلدران با چشم طمع به ایران را به خاک می‌مالیم
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هرکس بخواهد برای جمهوری اسلامی قلدری کند و به منافع ملی ما چشم طمع داشته باشد، پوزه‌اش را به خاک می‌مالیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی زیر عَلَم خدا و ائمه اطهار (ع) سینه می‌زنند، نیروهای مسلح زیر بیرق فرمانده معظم کل قوا در دفاع از جمهوری اسلامی و ملت ایران، تابع ایشان هستند.
 
وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در روز ارتش با تأکید بر ضرورت قوی شدن، اضافه کرد: فرمانده معظم کل قوا در بخشی از سخنان خود فرمودند: خصوصیت دیگر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء روزافزون آمادگی‌های دفاعی و تجهیزاتی و تسلیحاتی است که به پشتوانه‌ی آیه‌ی شریفه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» انجام می‌شود. پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیرو‌های مسلح، در میان پیشرفت‌های برجسته‌ی علمی و فناوری کشور، نمونه و جزء برترین‌ها است، این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها در شرایط فشار‌ها و تحریم‌های کم‌سابقه و کمبود منابع به دست آمده که کار بسیار فوق العاده‌ای است و باید همچنان پرشتاب ادامه یابد.

 
تجهیز جنگنده «اف ۵» به سامانه جنگ الکترونیک/پرواز ناف ۱۴» در آسمان ایران روی ریل نهضت قطعه‌سازی
 
اقتدار دفاعی، قدرت چانه‌زنی ایران را در سطح بین‌الملل افزایش داد
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش بر نقش زیربنایی اقتدار دفاعی بر قدرت چانه‌زنی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل، اظهار داشت: این قدرت امروز نقش مهمی در ایجاد بازدارندگی مقابل تهدیدات دشمنان دارد.
 

برچسب ها: ارتش ایران اقتدار

ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
سلام باید بروز باشیم ما باید تو خاورمیانه اول باشیم
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
سلام باید بروز باشیم ما باید تو خاورمیانه اول باشیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *