نبود ارز واردات نهاده دامی بازار مرغ را متلاطم می‌کند

16:21 - 07 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۳۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دولت و بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی را تخصیص دهند، زیرا در صورت کمبود نهاده با کمبود و نوسان قیمت در بازار گوشت مرغ مواجه می‌شویم.
- بنا به اعلام خانه ملت، «رحمت‌الله نوروزی» در خصوص عدم تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی و نامه واردکنندگان به معاون اول رئیس جمهور در این زمینه، گفت: دولت و بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی را تخصیص دهند، زیرا در صورت عدم تامین ارز مورد نیاز واردات اینگونه نهاده‌ها؛ با کمبود و نوسان قیمت در بازار گوشت مرغ مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید دولت و بانک مرکزی تدابیر لازم در زمینه تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی را تامین کنند، افزود: اعضای کمیسیون کشاورزی در اوخر سال گذشته نشستی را در خصوص تخصیص ارز واردات نهاده‌های دامی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی تشکیل داد و بر اهمیت این موضوع تاکید کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد عدم تخصیص ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی به میزان کافی هستیم که می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد، واردات ناکافی نهاده دامی میزان جوجه ریزی را کاهش می‌دهد. 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *