قوه قضاییه به درستی پیگیر افزایش کیفیت و بهره‌وری دستگاه اجرایی است

11:42 - 12 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۳۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اجرای کامل قوانین مربوط به ترک فعل از سوی قوه قضاییه، می‌تواند حساسیت مدیران دولتی در خصوص قبول مسئولیت را افزایش دهد.
ابراهیم بهادرانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رویکرد قوه قضاییه درباره ورود به موضوع مهم «تَرکِ فعل مسئولان» گفت: بازدهی دستگاه‌های دولتی، نقش بسیاری مهمی در اجرای قوانین و افزایش توان دولت برای انجام اصلاحات مورد نظر  دارد و قوه قضاییه به درستی به دنبال افزایش کیفیت و بهره‌وری دستگاه اجرایی در کشور است.
 
مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی قوانین از جمله بررسی عملکرد مدیران اجرایی در راستای حقوق عامه به درستی مورد توجه قرار نگرفت و اقدام قوه قضاییه برای استفاده از ظرفیت فعلی قوانین در کشور باید توسط سایر دستگاه‌های اجرایی نیز ادامه یابد.
 
 
وی افزود: اجرای کامل قوانین مربوط به ترک فعل از سوی قوه قضاییه، می‌تواند حساسیت مدیران دولتی در خصوص قبول مسئولیت را افزایش دهد.
 
بهادرانی ادامه داد: برخی از مدیران بدون داشتن تخصص نسبت به پذیرفتن مسئولیت اقدام می‌کنند که این تصمیم می‌تواند زیان‌های زیادی را به جامعه تحمیل کند.
 
مشاور عالی اتاق بازرگانی بیان کرد: دستگاه اجرایی پاسخگو در سایه اجرای صحیح این قانون امکان پذیر خواهد بود و به نوعی این تصمیم از سوی قوه قضاییه در راستای احیای حقوق مردم خواهد بود.
 
وی افزود: قوانین فراوانی در کشور وجود دارد که بعضاً باعث غفلت و تشویق دستگاه‌های نظارتی می‌شود و اقدام قوه قضاییه برای احیای این قوانین می‌توان از تورم قوانین نیز جلوگیری کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *