قدرت دفاعی؛ سپری بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان/ مذاکره موشکی یعنی خلع سلاح ایران

8:00 - 14 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۹۱۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود گفت: مذاکره بر سر قدرت موشکی، به معنای خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران و کاهش قدرت نفوذ ایران در منطقه است.
امیر سرتیپ محمد غفاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به قدرت دفاعی ایران، گفت: قدرت دفاعی ایران از طریق رزمایش‌های اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دوست و دشمن در منطقه و حتی جهان نشان داده شد، فرماندهان نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و وزارت دفاع از طریق تریبون‌های مختلف ابعاد مختلف این اقتدار را بیان کردند.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود افزود: اگر شیطنتی از ناحیه دشمن صورت بگیرد، پاسخ آن را چند برابر در جایی که انتظارش را ندارند خواهند دید، فرمانده معظم کل قوا در بخشی از سخنان خود بر این مهم تأکید دارند که «دوران بزن درو تمام شده است، یکی بزنید ده تا می‌خورید».
 
 
مذاکره بر سر قدرت موشکی، یعنی خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران/کاهش قدرت نفوذ ایران در منطقه، سیاست دشمن در مذاکرات
 
غفاری با اشاره به پیشرفت‌های شگرف نیروهای مسلح در ابعاد سازمانی، سازماندهی، تاکتیک و تکنیک‌های دفاعی به ویژه در حوزه ساخت محصولات دفاعی، بر قرار گرفتن فرمایش مقام معظم رهبری در سرلوحه خدمت و سربازی نیروهای مسلح، تصریح کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس هم نصب العین نیروهای مسلح به ویژه در حوزه قوی شدن است.
 
پهپادهای انتحاری، دستاوردی مهم در صنعت دفاعی کشور
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود پهپادهای انتحاری را دستاوردی مهم در صنعت دفاعی کشور برشمرد و ساخت خودروی فوق سبک روئین تن را تبلور خودکفایی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: جهاد خودکفایی نیروی زمینی در حوزه ساخت محصولات دفاعی بومی خدمات ویژه‌ای ارائه کرده است.

ساخت انوع موشک، زیردریایی، جنگنده و پهپاد، نشانه اوج باور «ما می‌توانیم»
غفاری ساخت انواع موشک، ناو، زیردریایی، جنگنده، پهپاد و محصولات ماهواره‌ای و مخابراتی را نشانه اوج باور «ما می‌توانیم» در نیروهای مسلح برشمرد و تصریح کرد: ارتش سرافراز جمهوری اسلامی و سپاه قدرتمند پاسداران انقلاب اسلامی در کنار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گام‌های ارزشمندی در این راستا برداشته‌اند.
 
مذاکره بر سر قدرت موشکی، یعنی خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران/کاهش قدرت نفوذ ایران در منطقه، سیاست دشمن در مذاکرات
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود با بیان اینکه دشمنان اگر قدرت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند، برای حمله به ایران درنگ نمی‌کردند، اضافه کرد: تجاوز آنها به سوریه، افغانستان و عراق نمونه بارز این واقعیت است.
 
غفاری آمادگی بالای نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ایران را سپری بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان برشمرد و تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی رژیم آمریکا جرئت عرض اندام مقابل جمهوری اسلامی ایران را ندارد و این مهم به قدرت دفاعی ایران بر می‌گردد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، قدرت‌های جهان را پای میز مذاکره کشاند، دست بالای ایران در دیپلماسی را نتیجه این اقتدار دانست و اضافه کرد: اگر توفیقی در جریان دیپلماسی به‌دست آمده است به این مهم بر می‌گردد.
 
غفاری با اشاره به پیشنهادت طرف‌های مذاکره از بر جام ۲ و ۳، این موضع‌گیری‌ها را حاصل قدرت دفاعی به ویژه موشکی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: قدرت دفاعی باعث شده است تا طرف مذاکره چنین رفتارهای دیپلماسی داشته باشد. 
 
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود مذاکره بروی قدرت موشکی را به معنای خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران برشمرد و به کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران به عنوان یکی از اهداف دشمن برای بازگشت به بر جام اشاره کرد و افزود: ابن یعنی خسارت؛ خسارتی که بارها توسط مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده شد.
 
تغییر دامنه تهدیدات و دشمنی‌های امپریالیسم غرب و رژیم صهیونیستی
غفاری بر تغییر دامنه تهدیدات و دشمنی‌های امپریالیسم غرب و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و دامنه رصد تهدیدات توسط نیروهای مسلح را متناسب با این تحولات دانست و اظهار داشت: سطح اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حال بالندگی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *