رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتیتر در بنادر

12:54 - 11 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۱۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در فروردین ماه سال جاری ۱۲۶ هزار و ۸۵۰ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شده که رشد ۱۲ درصدی داشته است.

- طبق اعلام پایگاه خبری راه وشهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری ۱۵۸ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی بندر شهید رجایی پهلودهی شده است، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل آمارها رشد شاخص‌ها را در همه حوزه‌های کانتینری نشان می‌دهد.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۲۶ هزار و ۸۵۰ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شده که آمارها بیانگر رشد ۱۲ درصدی در این بخش است. 

كرجى‌ران با اشاره به میزان صادرات کالاهای کانتینری در مدت یاد شده گفت: در نخستین ماه از سال جاری ۴۲ هزار TEU کانتینر از مبدا بندر شهیدرجایی به سایر کشورها صادرشده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل رشد ۵۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی درخصوص میزان ترانزیت کالاهای کانتینری را نيز ۲۰ هزار و ۲۳۱ TEU عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز رشد ۱۶۰ درصدی محقق شده است. 

بندر شهید رجایی با بهرگیری از ۳۰ دستگاه گنتری کرین که ۲۰ دستگاه آن سوپر پست پاناماکس نسل جدید، ۸ دستگاه پست پاناماکس و ٢ دستگاه دیگر پاناماکس نسل قدیم است و برخورداری از ۱۵ اسکله اختصاصی، بزرگترین بندر کانتینری کشور بشمار می‌آید.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *