توضیح حناچی در مورد ماجرای واکسیناسیون در شهرداری تهران

11:23 - 12 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۴۴۱
شهردار تهران در مورد تزریق واکسن به برخی از پرسنل شهرداری توضیحاتی ارائه داد.

_ پیروز حناچی شهردار تهران طی جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در صحن شورا توضیحاتی درباره تزریق واکسن کرونای پاکبان‌ها به پرسنل شهرداری تهران ارائه داد. 

وی افزود: لازم دیدم که راجع به موضوع واکسیناسیون توضیحاتی ارائه دهم.

شهردار تهران با بیان اینکه در بررسی‌ها مشخص شد انحرافاتی در برخی مناطق داشتیم گفت: در پی آن یک رئیس ناحیه تا صبح عزل شد، صبح پنجشنبه در توییتی اعلام کردم، پیگیر ماجرا هستیم و از رسانه‌ها بابت حساسیتی که به موضوع دارند تشکر کردم و دستور برخورد و پیگیری و بارگزاری اسامی دریافت کنندگان واکسن در سامانه شفافیت را دادم. 

حناچی با اشاره به اینکه تحقیقاتی را با محوریت حراست کل پیگیری کردیم ادامه داد: بحث عمده در منطقه ۶ بود که طی مکاتبه شهردار منطقه ۶ با بهداشت شمال غرب لیستی با ظریفت ۳۲۵ نفر برای تزریق واکسن اعلام شد از این تعداد ۱۹۸ نفر واکسن دریافت کردند که اسامی آن‌ها را از طریق حراست وزرات بهداشت پیگیری می‌کنیم. 

وی ادامه داد: به تفکیک ۴۴ نفر پرسنل بازیافت، ۱۰۰ نفر پاکبان، ۱۲ نفر کارمند، ۱۳ نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری تهران با هویت مشخص، ۲ نفر راننده جرثقیل، ۹ نفر راننده خودرو سرویس، یک نفر شهربان و ۱۷ نفر کارگر فضای سبز واکسن دریافت کردند. 

شهردار تهران ادامه داد: راس ساعت ۱۴ روز پنجشنبه جلسه‌ای را در شهرداری تشکیل و موضوع واکسیناسون در این جلسه با جزئیات مورد بررسی قرار گرفت. تعداد محدودی واکسن برای تزریق به نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا اعم از بهشت زهرا و پسماند که شامل نیروهای عملیاتی و اداری مرتبط با مشاغل پرخطر اعم از زن و مرد هستند از طریق وزارت بهداشت تخصیص داده شد و از این تعداد هیچ یک از مدیران شهری تا رده ۴ مدیریتی واکسن تزریق نکردند.

بیشتر بخوانید:آخرین اخبار شهری را اینجا بخوانید

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق واکسن کرد که همان روز به همراه سه نفر از همکاران در منطقه ۶ عزل شدند. ر بررسی‌های بعدی معلوم شد در یکی از مناطق منطبق بر پروتکل‌های مصوب نبود که معاون خدمات شهری را عزل کردیم و دو رئیس ناحیه در منطقه ۹ و ۷ نیز به همین دلیل حذف شدند. 

حناچی با بیان اینکه ایرادی به کار ما وارد بود، گفت: توزیع را با دستور العمل دقیق نداده بودیم و با دقت بالا مشخص نکردیم که این پروتکل امروز ابلاغ می‌شود. 

شهردار تهران با بیان اینکه روز گذشته لیست کسانی که واکسن دریافت کردن در سامانه شفاف بارگذاری شد گفت: کد ملی و مسئولیت آن‌ها قید شده و روی سایت شفاف قرار گرفته است و تاکنون چند نفر از خاطیان عزل شدند و مقرر شد لیست کسانی که خاطی بودند منتشر شود. 

وی در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بررسی حراست کل گفت: واکسیناسیون پرسنل شهرداری تهران از ۳ اسفند سال ۹۹ با مشارکت کارکنان سازمان بهشت زهرا به تعداد ۵۴۳ نفر آغاز شد. در ادامه سازمان پسماند و مناطق ۲۲گانه با معرفی پاکبانان بالای ۵۰ سال آغاز و از تعداد ۷ هزار و ۴۵۵ نفر معرفی شده تعداد دو هزار و ۷۲۵ نفر تاکنون اقدام به تزریق یک دز واکسن آسترازنکا و یا سینوفارم کردند. به جز منطقه ۶ تعداد ۲۰ نفر مغایرت در دستورالعمل واکسیناسیون در دفاتر حراست احصا شده است که خطا کمتر از یک درصد است. از این تعداد ۱۳ نفر مربوط به منطقه ۷ بوده و در منطقه ۶ نیز عوامل کارگری پسماند، کارگری فضای سبز، رانندگان خودرو سرویس ۷۳نفر هستند که تعداد ۲۵ نفر از پرسنل و غیرپرسنل فاقد رابطه استخدامی در منطقه وجود داشته است. 

شهردار تهران در پایان گفت: نبود نظارت مناسب در تزریق واکسن در مراکز بهداشت این حواشی را به وجود آورد که در منطقه ۶ معاون خدمات شهری به این دلیل عزل شد، در باقی مناطق نیز تلاش شد وحدت رویه طی شود و با ابلاغ پروتکل تنظیمی این خطا نیز به حداقل خواهد رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *