«سلول‌های بهاری» به چاپ دوم رسید/ دانشمند ایرانی از خاطراتش می‌گوید

16:30 - 14 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۵۴۶
چاپ دوم کتاب «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

-چاپ دوم کتاب «سلول‌های بهاری»؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، دکتر حسین بهاروند، استاد ممتاز و مؤسس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان، در سال ۱۳۷۶ به پژوهشگاه رویان پیوست و پس از چند سال پژوهش، در سال ۱۳۸۲ توانست برای اولین بار در ایران سلول‌های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند. در سال ۱۳۸۷ نیز به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‌های بنیادی پرتوان القائی انسانی شد. این فعالیت‌ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه‌های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‌گذاری کنند. ایشان تاکنون بیش از سی جایزه ملی و بین‌المللی از جمله جایزه رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان (TWAS)، یونسکو و جایزه مصطفی (نشان عالی علم‌وفناوری جهان اسلام) دریافت کرده است.

«سلول‌های بهاری» به چاپ دوم رسید/ دانشمند ایرانی از خاطراتش می‌گویددر بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«در اخبار ساعت چهارده، گزارش دیدارمان (با رهبر انقلاب) با اعلام اینکه محقّقان کشور به دانش سلّول‌های بنیادی رویانی انسانی دست یافته‌اند، منتشر شد. ما از اینکه کار مهمّی انجام داده بودیم خوشحال شدیم؛ امّا متأسّفانه این خوشحالی زیاد طول نکشید و همین خبر چالش‌های غیرقابل تصوّری برایمان ایجاد کرد. مثلاً بعضی از دوستان و کسانی که در حوزه‌های علمی مرتبط کار می‌کردند گفتند: «این دروغه؛ شما اصلاً همچین کاری نکردید!» یا بعضی دیگر گفتند: «این سلّول‌ها رو از خارج آوردید؛ خودتون تولیدشون نکردید!» بعضی هم گفتند: «اصلاً این دانش اهمّیّتی نداره که این‌قدر بزرگ جلوه داده می‌شه!».

تا دلتان بخواهد از این صحبت‌ها بود. نمی‌دانید چقدر اذیّت‌کننده بود و انرژی‌مان را می‌گرفت. یعنی در این کُنام سخت ما باید این کار را ادامه می‌دادیم. دکتر کاظمی بعد‌ها به شوخی می‌گفت که اثبات دستیابی به این فنّاوری به برخی افراد، سخت‌تر از خود انجام کار بود!»

براساس این گزارش، چاپ دوم کتاب «سلول‌های بهاری» که تحقیق‌ونگارش آن برعهده بهنام باقری بوده، در ۴۰۸ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقمندان جهت تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند. همچنین در صورت نیاز می‎توانند با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴ تماس بگیرند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *