عملیات مشترک یگان‌های پهپادی و موشکی ارتش یمن در خاک عربستان

9:10 - 13 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۶۸۹
یگان‌های موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه هوایی ملک خالد و فرودگاه نجران را در عربستان سعودی هدف قرار دادند.

- «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، صبح امروز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت، از عملیات نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، در عمق خاک عربستان سعودی خبر می‌دهد.

وی در توییتر خود نوشت «طی عملیاتی، فرودگاه نجران و پایگاه هوایی ملک خالد در استان خمیس مشیط با دقت بالایی هدف قرار گرفتند.»

به گزارش یحیی سریع، «یگان های پهپادی و موشکی ارتش یمن عملیات مشترکی را با استفاده از ۴ فروند پهپاد قاصف کی ۲ و ۲ فروند موشک بالستیک بدر انجام داده اند.»

«یحیی سریع»، همچنین تاکید کرد «این عملیات در چارچوب پاسخ مشروع به تجاوز مداوم دشمن و محاصره یمن صورت می‌گیرد.»

دیروز نیز یگان هوایی یمن عملیاتی را علیه پایگاه هوایی ملک خالد با استفاده از یک فروند پهپاد قاصف کی ۲ انجام داد.

همچنین هفته گذشته نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چندین نوبت پایگاه هوایی ملک خالد را هدف حملات خود قرار دادند.

همزمان با این عملیات، پیشروی در جبهه مارب نیز ادامه دارد و جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیرو‌های یمنی خود را به نزدیکی شهر مارب رسانده و در آستانه محاصره کامل این شهر هستند.

با این عملیات و پیشروی نیرو‌های یمنی در جبهه مارب، عربستان و هم پیمانان آن با مطرح کردن طرح ادعایی آتش بس، در تلاش برای متوقف کردن پیشروی نیرو‌های یمنی هستند.

با این وجود مقام‎های یمنی بار‌ها تاکید کرده‎اند که هرگونه پیشنهاد صلح باید شامل رفع کامل محاصره یمن و توقف حملات ائتلاف سعودی باشد و در غیر این صورت پذیرفته نیست.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *