حضور مشاوران با انگیزه در حل اختلافات خانوادگی باعث کاهش آمار طلاق می‌شود

9:08 - 13 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۶۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: حضور مشاوران واجد شرایط در کنار محاکم خانواده می‌توانند نقش مهم و مؤثری در کاهش آمار طلاق و نیز ورودی پرونده به دستگاه قضایی ایفا نمایند.
- مراسم تحلیف ۴ نفر از مشاوران مرکز مشاوران خانواده اصفهان برگزار شد.
 
محمدرضا حبیبی، رییس کل دادگستری اصفهان با پراهمیت دانستن نقش مشاوران خانواده در کاهش آمار طلاق گفت: یکی از اهداف و سیاست‌های عالی قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی بوده و هست که این مهم عمدتاً از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه پیگیری می‌شود و تاکنون اقدامات خوب و مؤثری در حوزه‌های مختلف اجتماعی صورت پذیرفته است.
 
وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم خانواده است که متأثر از شرایط مختلف خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با آسیب بیشتری مواجه می‌شود و بر همین اساس قوه قضاییه با هدف شناسایی افراد متخصص، با تجریه، آگاه و با انگیزه در امر مشاوره خانواده اقدام به جذب مشاورانی در این حوزه نموده و با انجام اقداماتی همچون شناسایی، صدور پروانه، آموزش و البته نظارت بر عملکرد، ساماندهی مراکز مشاوره خانواده را در دستور کار قرار داده است.
 
وی یادآور شد: بی شک حضور مشاوران واجد شرایط در کنار محاکم خانواده می‌توانند نقش مهم و مؤثری در کاهش آمار طلاق و نیز ورودی پرونده به دستگاه قضایی ایفا نمایند.
 
 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان خطاب به مشاوران نیز گفت: نباید به امر مشاوره به عنوان یک شغل نگریسته شود؛ چرا که بنا به تأکید پیشوایان دین و نیز روایات بسیار زیاد بر ایجاد صلح و سازش و ثواب اخروی فراوان که برای این امر خداپسندانه وعده داده شده باید نگرش الهی و کسب رضایت خداوند در این مسیر باشد.
 
 
 

برچسب ها: اصفهان تحلیف طلاق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *