کمبود ۴ هزار مگاواتی برقابی ها در زمان پیک مصرف

12:16 - 13 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۷۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
سخنگوی صنعت برق گفت: با کاهش بارش ها، مخازن سد‌های نیروگاه‌های برق آبی به میزان ۳۴ درصد  کاهش داشته است که این میزان از کاهش معادل کمبود تولید ۴ هزار مگاوات برق در ساعات پیک مصرف است.
مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به کاهش بارندگی در سطح کشور اظهار کرد: با کاهش بارش ها، مخازن سد‌های نیروگاه‌های برق آبی به میزان ۳۴ درصد  کاهش داشته است که این میزان از کاهش معادل کمبود تولید ۴ هزار مگاوات برق در ساعات پیک مصرف است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به سهم ۱۷ درصدی انرژی‌های برق آبی در شبکه برق تصریح کرد: وزارت نیرو برای جبران این کسری تولید، اقداماتی از قبیل تدوین ۴۵ برنامه برای عبور از خاموشی و کاهش مصرف برق در در سازمان‌های زیرمجموعه خود را آغاز کرده است.
 

وی افزود: ادامه روند صعودی مصرف برق در کشور می‌تواند منجر به استفاده از ذخایر  برقابی‌ها شود این موضوع در تابستان مشکل ساز خواهد بود.

رجبی مشهدی وی ادامه داد: همکاری مشترکان و رعایت الگوی مصرف تنها را برای جلوگیری از خاموشی‌های برنامه ریزی شده در کشور است و به همین دلیل از مشترکان برق درخواست داریم برای کاهش مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: افزایش سهم وسایل سرمایشی در مصرف برق می‌تواند شبکه را با مشکلات فراوانی مواجه کند که در این میان سهم کولر‌های گازی چندین برابر کولر‌های آبی است.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییرات اقلیمی ساعت پیک مصرف برق از شب به بعد ظهر انتقال یافته است، ادامه داد: از مشترکان درخواست داریم استفاده از وسایل پرمصرف را به بعد از ساعت پیک مصرف برق موکول کنند و در صورت استفاده از کولر گازی برای سرمایش درجه آن را بر روی ۲۶ درجه تنظیم کند.

رجبی مشهدی ادامه داد: استفاده از کولر گازی در تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور در مناطق معتدل ممنوع شده است و در مناطق گرم نیز تنها با تنظیم دمای کولر بر روی ۲۶ درجه اجازه استفاده از کولر گازی را خواهند داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *