عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: توزیع یارانه‌ها هدفمند نیست

18:00 - 14 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۸۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو مجمع نمایندگان استان اربیل با بیان اینکه یارانه‌ها هدفمند توزیع نمی‌شود، گفت: اگر منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته به درستی به بخش تولید تزریق می‌شد، ما باید طبق برنامه دولت ۶۰۰ هزار شغل در سال ایجاد می‌کردیم که متاسفانه این رقم در حال حاضر ۲۴۰ هزار شغل است و این مسئله خود گویای اشکالات در توزیع منابع است.
ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به گزارش اخیر دیوان محاسبات پیروی عملکرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها و عدم تخصیص سهم تولید و اشتغال در یک ساله اخیر گفت: متاسفانه یارانه‌ها به طور هدفمند توزیع نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چندین میلیارد تومان یارانه پنهان داریم و آن را به افرادی می‌دهیم که در دهک‌های بالا قرار دارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید یارانه‌ای که برای تولید و اشتغال تعیین می‌شود به طور مشخص در این بخش هزینه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه منابع حاصل از فروش نفت باید به درستی در قالب هدفمندی یارانه‌ها توزیع شود، اظهارداشت: منابع هدفمندی یارانه‌ها باید در محلی استفاده شود که هم لازم بوده و هم ضروری است و هم اینکه احتیاج افراد را برطرف کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیاست‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید تغییر کند، بیان داشت: اگر منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته به درستی به بخش تولید تزریق می‌شد، ما باید طبق برنامه دولت ۶۰۰ هزار شغل در سال ایجاد می‌کردیم که متاسفانه این رقم در حال حاضر ۲۴۰ هزار شغل است و این مسئله خود گویای اشکالات در توزیع منابع است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *