بررسی شرایط مسئولین ۶ شعبه استانی احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

14:16 - 13 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۸۴۷
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از بررسی شرایط مسئولین ۶ شعبه استانی احزاب در این کمیسیون خبر داد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حمزه امرائی در نشست خبری امروز ۱۳ اردیبهشت ماه گفت: در جلسه امروز کمیسیون، تقاضای صدور پروانه فعالیت حزب پایداری انقلاب اسلامی در جلسه کمیسیون مطرح و با انجام اصلاحاتی در اساسنامه تصویب شد.

دبیر کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز تقاضای تاسیس حزب مستقلین عملگرای ایران اسلامی طرح و با انجام اصلاحات در مرامنامه و اساسنامه و با محدوده فعالیت استانی و توصیه کمیسیون مبنی بر ارائه عنوان جدید مورد تصویب قرار گرفت، مصوبه به هیات موسس حزب ابلاغ می‌شود و متقاضیان می‌بایست مطابق شرایط و روال قانونی و با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون نسبت به برگزاری مجمع عمومی تاسیس اقدام نمایند.

وی افزود: در این جلسه تقاضای تغییر عنوان جبهه ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی به جبهه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی مطرح و به اطلاع کمیسیون رسید.

همچنین در جلسه امروز صلاحیت مسئولین ۶ شعبه استانی احزاب در کمیسیون بررسی و تایید شدند که عبارتند از شعبه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی، شعبه استانی حزب همدلی مردم تحولخواه در استان بوشهر، شعبه استانی حزب همدلی مردم تحولخواه در استان گلستان، شعبه استانی حزب همدلی مردم تحولخواه در استان قم، شعبه استانی حزب همدلی مردم تحولخواه در استان لرستان و شعبه استانی جامعه اسلامی مدیران در استان چهارمحال و بختیاری ولذا فعالیت شعب استانی ذکرشده مطابق ضوابط قانونی بلا مانع می‌باشد.

امرایی با تاکید بر اینکه عناوین ۱۲ جبهه حزبی که مطابق شرایط و روال قانونی و با اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ تشکیل شده اند در رسانه‌ها منتشر شده است، افزود: با توجه به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر فعالیت با عنوان جبهه جهادگران ایران اسلامی و با توجه به عدم انجام روال قانونی مربوطه لذا فعالیت با عنوان جبهه مزبور از نظر کمیسیون فاقد وجاهت قانونی می‌باشد و متقاضیان تشکیل جبهه باید فرآیند ذکر شده در قانون احزاب را طی نمایند.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *