آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها در اداره ثبت شرکت‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد

15:34 - 13 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۸۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: عملیات آرشیو پرونده‌ها در چند استان و اداراتی در استان تهران به صورت کامل انجام شده و باید این موضوع در ثبت شرکت‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

- مهدی اقبال صبح امروز دوشنبه (سیزدهم اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، از اداره کل ثبت شرکت‌ها به عنوان اداره‌ای یاد کرد از هر لحاظ تاثیر بنیادین در فضای کسب و کار و اقتصاد فعلی جامعه دارد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، لزوم رفع مشکلات در مسیر تولید در همه دستگاه‌ها و ادارات را مورد تاکید قرار داد.

وی به بیان مولفه‌های مورد نیاز در ثبت شرکت‌ها پرداخت و در بیان اولین موضوع به ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی با استفاده از آموزش و انگیزه اشاره و بر تربیت نیروی متخصص و جوان تاکید کرد.

اقبال نظارت بر ثبت شرکت‌ها را امری ضروری دانست و تصریح کرد: کوتاهی در این زمینه، مشکلات فراوانی را برای مجموعه اداری ایجاد می‌کند لذا باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به نظارت از ناحیه رئیس جدید ثبت شرکت‌ها صورت گیرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بیان نکته دوم به حذف فیزیکی پرونده‌ها و انجام امور به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: عملیات آرشیو پرونده‌ها در چند استان و اداراتی در استان تهران به صورت کامل انجام شده و باید این موضوع در ثبت شرکت‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

اقبال احصاء و بررسی بخشنامه‌های گذشته در حوزه ثبت شرکت‌ها را امری ضروری دانست و بر ارائه پیشنهادت به منظور اصلاح یا ابطال آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مدیران ثبت شرکت‌ها باید تحول گرا و جهادی باشند، ضرورت تکریم ارباب رجوع و همکاران را مورد توجه قرار داد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای هوشمندسازی به طور کامل در اداره ثبت شرکت‌ها را امری ضروری دانست و بیان داشت: باید با هوشمندسازی، برون سپاری بخشی از امور را انجام داد، همانطور که در آیین نامه دفاتر رسمی هم که به تازگی ابلاغ گردیده، اصل بر برون سپاری گذاشته شده است.

اقبال به مدیرکل جدید ثبت شرکت‌ها ماموریت داد که با تشکیل کارگروه‌هایی، مشکلات نرم افزار‌ها و سامانه‌های ثبت شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده و رفع نمایند.

توجه به فضای کسب و کار موضوع دیگری بود که این مقام مسئول به آن اشاره کرد و گفت: باید فرآیند‌ها برای فضای کسب و کار آنالیز شود و نسبت به این موضوع اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ماموریت‌های اداره کل شناسه اشخاص حقوقی که به زودی افتتاح خواهد شد را مهم تلقی کرد و افزود: این اداره کل باید کاملا تخصصی و هوشمند و نمادی برای تحقق دولت الکترونیک باشد و بهترین بستر‌های نرم افزاری و نیرو‌های متخصص بخش نرم افزار برای آن مهیا شود.

در پایان این مراسم حمید کشاورز که پیش از این مدیرکل ثبت استان گلستان بود به عنوان مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری معارفه و ضمن تکریم از زحمات مرتضی ادب رئیس سابق این اداره کل نیز به عنوان مدیرکل شناسه اشخاص حقوقی معرفی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *