شب قدر ملتمسانه به درگاه خداوند پناه ببريد

22:26 - 13 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۹۳۲
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: شب قدر شبی است که چشم ما باید به عرش خداوند باشد و آن را رها نکنیم، زیرا رها کردن ما مساوی است با هلاکت ما پس سزاوار است در این شب به درگاه خداوند توبه کرده و از خداوند بخواهیم که بهترین‌ها را برای یک سال آینده ما در نظر بگیرد.

سلمان حسین زاده در گفت‌وگو با پیرامون اهمیت و جایگاه شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان گفت: «قدر» در لغت به معنای اندازه و اندازه گیری است. «تقدیر» نیز به معنای اندازه گیری و تعیین است، اما معنای اصطلاحی «قدر»، عبارت است از اندازه و محدوده وجودی هر چیز، «قدر» نام دارد در این شب ارتباطی ویژه بین زمینیان و آسمانییان برقرار می‌شود این مهم تنها در یک شب سال و آن هم در شب قدر است.

وی در همین راستا ادامه داد: فاصله این ارتباط زمینی و آسمانی «امام زمان(عج)» است فردی که تمام اعمال ما به ایشان عرضه می‌شود، لذا باید از این شب حداکثر استفاده را برد و از آن بهره برداری کرد.

حسین زاده به اهمیت شب‌های قدر اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌هایی که در شب‌های قدر باید مورد توجه قرار بگیرد شب زنده داری است از سوی دیگر شهادت «امیرالمومنین (ع)» نیز در این شب یعنی شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و ارتباط ولایت برای جامعه اسلامی را رنگ و بویی متفاوت بخشیده است.

فضیل شبهای قدر/// ملتمسانه به درگاه خدا بروید////مصاحبه شب قدروی پیرامون شب‌های قدر بیان کرد: جایگاه شب قدر برای انسان‌ها همانند موقعيت فردى است كه در لبه پرتگاه است و دستى او را يار مى كند در این حالت شما چگونه ملتمسانه درخواست کمک از کسی که دست شما را گرفته دارید فردی که دست شما را گرفته همانند خداوند متعال است پس باید در این شب ملتمسانه از خداوند متعال بخواهید که دست شما را بگیرد و شما را مسیر سعادت و موفقیت رهنمود کند.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: شب قدر شبی است که چشم ما باید به عرش خداوند باشد و آن را رها نکنیم، زیرا رها کردن ما مساوی است با هلاکت ما پس سزاوار است در این شب به درگاه خداوند توبه کرده و از خداوند بخواهیم که بهترین‌ها را برای یک سال آینده ما در نظر بگیرد.

حسین زاده توجه قلبی در شب قدر را مورد بررسی قرار داد و افزود: زمانی حال دل شما خوب میشود که خود را بنده و گدای درگاه حق بدانید و با این نگاه به پیشگاه خداوند سجده کنید از خطا‌ها توبه کنید و از درگاه عبودیت طلب مغفرت کنید این بهترین اعمالی است که می‌توان در شب به قدر به جا آورید.

وی به نکته ارزنده از شب‌های قدر اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از روایات‌ تاکید شده است که تلاش کنید تا شب قدر را در جمع بگذرانيد، زیرا خداوند متعال، لطف و عنایت خود را به صورت عام به بندگان خود عطا می‌کند حال اگر در صفوف به هم فشرده و در جماعت به دعا مناجات و درخواست از خداوند برای بخشش گناهان بپردازید خداوند لطف بیشتری نسبت به بندگان خود خواهد داشت، اما اکنون که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و امکان برقراری چنین ارتباطی وجود ندارد، افراد می‌توانند در جمع‌های کوچک خانوادگی و با حضور قلب به درگاه خداوند رفته از خداوند بهترین مصلحت را درخواست کنند.

این کارشناس علوم قرآنی مهمترین نکته در شب‌های قدر را مورد بررسی قرار داد و افزود: آنچه می‌توان از آن به عنوان مهمترین نکته در شب‌های قدر یاد کرد دل شکسته بندگانی است که به پیشگاه خداوند متعال عرضه می‌شود لذا از خداوند بخواهید که حتی لحظه‌ای شما را به حال خود رها نکند.

فضیل شبهای قدر/// ملتمسانه به درگاه خدا بروید////مصاحبه شب قدر

حسین زاده به سفارشات «پیامبر اکرم (ص)» پیرامون شب‌های قدر اشاره و تصریح کرد: «پیامبراکرم (ص)» همواره تاکید داشتند بزرگترین نعمت عافیت است لذا در شب‌های قدر از خداوند بخواهید که به شما آفیت دنيا و آخرت را عنایت کند در عین حال رحمت لایزال الهی غافل نباشید، زیرا رحمت و مغفرت بی نهایت است.

وی به اعمال شب بیست یکم ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: غسل یکی از اعمال شب‌های قدر بشمار می‌رود علاّمه مجلسى بهترین زمان برای غسل را مقارن غروب آفتاب دانسته است که نماز شام را باغسل بخواند، دوّم دو رکعت نماز است كه در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ بگوید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *