هادی: فدراسیون کشتی از کدام عدالت حرف می‌زند؟/ به همان روش فدراسیون قبلی راضی هستیم؛ عدالت پیشکش

7:45 - 15 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۲۰۷۶
دارنده مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: به نظر می‌رسد عدالت‌محوری در فدراسیون کشتی تنها در حد حرف مانده است و متاسفانه هیچ کس هم جرأت حرف زدن و انتقاد کردن ندارد.

پرویز هادی در گفت‌وگو با میزان، با انتقاد از نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای حضور در جام تختی و همچنین المپیک اظهار داشت: واقعاً دلیل و نحوه این انتخاب را متوجه نمی‌شوم و اینکه بر اساس چه استدلالی این نفرات معرفی شده‌اند. متأسفانه مسئولان فدراسیون کشتی در بدو ورود شعارهای جذابی دادند و دم از عدالت و انتخابی زدند، اما ما که چیزی به غیر از شعار ندیدیم.

وی در خصوص اینکه شاید ملاک انتخاب نفرات، مسابقات سال گذشته بوده است، گفت: همانطورکه خود آقایان بارها گفته‌اند آن مسابقات برای رقابت‌های جهانی صربستان بود که لغو شد. سال گذشته بعد از حدود یک سال تعطیلی، مسابقاتی را با نام انتخابی به صورت محدود و ناقص برگزار کردند تا دهان منتقدان بسته شود. اگر واقعاً می‌خواهند عدالت برقرار شود باید شرایط یکسانی برای همه فراهم کنند.

*عدالت‌ در فدراسیون کشتی تنها در حد حرف مانده

دارنده مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان تصریح کرد: به نظر می‌رسد عدالت‌محوری در فدراسیون کشتی تنها در حد حرف مانده است و تنها دنبال تزویر و ریا هستیم. متاسفانه هیچ کس هم جرأت حرف زدن و انتقاد کردن ندارد. فدراسیون باید مسابقات قهرمانی کشور را حداقل برگزار می‌کرد تا جوانانی که در شهرهای دورافتاده به عشق رسیدن به دوبنده تیم ملی شب و روز تمرین می‌کنند هم، فرصت برابر داشته باشند.

هادی در این خصوص که مسئولان فدراسیون معتقدند با توجه به محدودیت‌های کرونایی، شرایط و زمان کافی برای برگزاری مسابقات نداشته‌اند، تصریح کرد: چطور زمان و امکانات برای برگزاری مسابقات در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان وجود داشت، اما بزرگسالان نه. در فاصله چند ماه تا المپیک مسابقات رده‌های پایه که مشخص نیست مسابقات آنها برگزار شود یا نه مهم‌تر است یا بزرگسالان؟ در حالی که از نظر کمیت هم، حجم برگزاری مسابقات بزرگسالان به اندازه مسابقات نوجوانان و جوانان نیست. مگر در هر وزن چند مدعی حضور دارند؟

*راه‌های زیادی برای برگزاری انتخابی بود 

دارنده مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: چطور سایر کشورهای صاحب کشتی از جمله روسیه و آمریکا مسابقات خود را بزگرار کردند، اما ما که مدعی هستیم کشتی ورزش اول ماست این کار را نکردیم و بهانه‌جویی کردیم. راه‌های زیادی برای برگزاری مسابقات بود که مسئولان فدراسیون خودشان بهتر از هر کسی می‌دانند. حرف من تنها خودم نیست؛ خیلی‌ها در این سال‌ها از زندگی‌شان گذشتند تا به تیم ملی برسند، اما عدالت کجا رفت.

هادی عنوان کرد: سوال من این است که این نفرات از چه طریق و بر اساس کدام قانون انتخاب شدند؟ وقتی صحبت از قانونمندی و عدالت می‌شود یک نفر باید آنرا توضیح دهد تا بقیه متوجه آن شوند، اما همه ساکت شده‌اند. اگر ملاک مسابقات سال گذشته است که آن رقابت‌ها برای جهانی صربستان بود که لغو شد، اما چطور نزدیک المپیک که هدف اصلی باید موفقیت در المپیک و تیم ملی بزرگسالان باشد مسابقات نوجوانان و جوانان آنهم با آن گستردگی برگزار می‌شود، اما برای بزرگسالان زمان ندارند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم نفرات جام تختی بر چه اساسی انتخاب شدند و از کدام عدالت دم می‌زنند. مگر می‌شود به این راحتی تیم المپیک را بست؛ بدون هیچ چالشی. نمی‌دانم چرا پیشکسوتان کشتی سکوت کرده‌اند و کسی حرفی نمی‌زند؟ در این سال‌ها در سخت‌ترین شرایط تمریناتم را انجام دادم و می‌دهم.

*فقط برای انتخابی بزرگسالان وقت نیست

دارنده مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: دبیر در بدو ورودش به فدراسیون چرخه انتخابی را در بوق و کرنا کرد که می‌خواهیم عدالت در کشتی برقرار شود، کدام عدالت؟ ما به اجرای همان روش فدراسیون قبلی راضی هستیم؛ عدالت و انتخابی پیشکش.

هادی گفت: نمی‌دانم روی چه حسابی این کارها را می‌کنند، رُک و راست بگویند دوست داریم فلان کشتی‌گیر را انتخاب کنیم، اما حداقل دم از عدالت نزنند. من کجا کشتی گرفته‌ام که بگویند بُرده‌ام یا باخته‌ام؟ هر زمان هم که در انتخابی باختم حرفی نزدم. متأسّفانه تمام شعارهایی که دادند روی کاغذ ماند.

دارنده مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: باید اول مسابقات قهرمانی کشور برگزار شود و بعد از آن نفرات برتر برای گزینش نهایی به تورنمنت اعزام شوند نه اینکه به دلخواه آقایان چند نفر را گزینش کنند و به تورنمنت بفرستند. چرا برای همه چیز وقت دارند فقط برای انتخابی بزرگسالان وقت نیست. سال‌هاست برای رسیدن به مدال المپیک تمرین می‌کنم، اما خیلی راحت برای خودشان تیم انتخاب می‌کنند.

*چرا هرجا به مشکل می‌خورند پای فدراسیون قبل را وسط می‌کشند؟

وی با انتقاد مجدد از فدراسیون کشتی تصریح کرد: فدراسیون قبلی هر کاری کرد تمام شد و رفت؛ چرا هرکجا که به مشکل می‌خورند پای فدراسیون قبل را وسط می‌کشند؟ همه می‌دانند کشتی رشته مدال آور ما در میادین جهانی و المپیک است، اما به آن توجهی نمی‌شود، اما چرا فدراسیون دیگر خودزنی می‌کند؟

هادی افزود: تزویر و ریا را کنار بگذاریم و کار خودمان را انجام دهیم و به گذشته کاری نداشته باشیم. اینهمه هزینه و تبلیغات برای بازسازی خانه‌های کشتی شد، در حالی‌که با یک دهم آن هزینه می‌شد خانه کشتی که توسط فدراسیون قبلی به مراحل پایانی نزدیک شده بود و اتفاقا فضای مناسبی هم داشت را بهره‌برداری کرد، اما تنها به خاطر اینکه نام فدراسیون قبلی روی آن بود همه چیز را خراب کردند.

دارنده مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان خاطر نشان کرد: رییس فدراسیون وقتی می‌خواست در انتخابات شرکت کند تمام شرایط را می‌دانست بودجه و دخل و خرج فدراسیون مشخص بوده و هست و مطرح کردن مشکلات مالی بعد از قبول مسئولیت فرافکنی و فرار رو به جلوست.

گفت‌وگو: احسان محمدیان



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *