آسترکی: ریشه کمبود سرانه مطالعه به عدم شناخت مردم از کتاب‌های ارزشمند بر می‌گردد

11:00 - 15 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۲۱۳۴
نویسنده کتاب «مرد‌ها آهسته می‌میرند» گفت: ریشه کمبود سرانه مطالعه را علاوه بر بالا بودن قیمت کتاب در نبود شناخت مردم از کتاب‌های ارزشمند و خوب باید دانست، وقتی افراد کتاب خوب را نمی‌شناسند طبعا برای خواندن ترغیب نمی‌شوند در نتیجه سرانه مطالعه نیز کاهش پیدا می‌کند.
آرش آسترکی در گفت‌وگو با پیرامون اهمیت افزایش نذر کتاب و گسترش این فرهنگ در جامعه گفت: نذر کتاب یکی از ارزشمندترین کارهایی است که در طول این چند سال رخداده است، نذر کتاب می تواند گسترش بیشتری داده شود تا زمینه را برای تربیت نسل کتاب خوان فراهم کرد. متاسفانه مکان‌هایی که به رشد و توسعه فرزندان این آب و خاک کمک می‌کنند هزینه لازم برای تامین کتاب و ایجاد کتابخانه‌های کوچک را ندارند و با کمک نذر کتاب می‌توانند ‌کتاب‌های فراوانی را به این مجموعه‌ها ارائه داده و دستاوردهای ارزشمند آن در در آینده برداشت کنند.

این نویسنده علل کاهش سرانه مطالعه در کشور گفت: ریشه کمبود سرانه مطالعه را علاوه بر بالا بودن قیمت کتاب در نبود شناخت مردم از کتاب‌های ارزشمند و خوب باید دانست، وقتی افراد کتاب خوب را نمی‌شناسند طبعا برای خواندن ترغیب نمی‌شوند در نتیجه سرانه مطالعه نیز کاهش پیدا می‌کند، من معتقدم بی اطلاعی مردم از کتاب خوب سبب شده تا مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی علاقه‌ای نشان ندهند.

 وی لزوم توجه به معضلات و مشکلات نویسندگان برای چاپ کتاب‌هایشان را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: نویسندگان ما کتاب را نمی‌نویسند تا به وسیله آن درآمد داشته باشند بلکه کتاب می‌نویسند تا عطش دورنی نوشتن را برطرف کنند و در عین حال معضل و یا مقوله‌ای را مطرح کنند، زیرا هزینه‌های تولید کتاب کفاف زندگی را نمی‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *