شمشیربازی ایران در دام اختلافات داخلی

9:58 - 15 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۲۱۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
صحبت‌های سرمربی تیم ملی اپه باعث شد شمشیربازی ایران دچار حواشی عجیبی شود.

- صحبت‌های علی یعقوبیان، سرمربی تیم ملی اپه که در چند روز گذشته منتشر شد شمشیربازی ایران را با حاشیه‌های عجیبی روبرو کرد. او مدعی است که همه بودجه فدراسیون شمشیربازی صرف سابر می‌شود. یعقوبیان در صحبت‌های خود اتهامات زیادی را هم متوجه پیمان فخری، سرمربی تیم ملی سابر کرد و گفت که فخری شاگردانش را تحریک کرده تا علیه وی مصاحبه کنند.

صحبت‌های یعقوبیان علیه فدراسیون شمشیربازی و پیمان فخری به همین چند جمله ختم نشد؛ اما صرف نظر از اینکه یعقوبیان  چه اظهارات دیگری انجام داده باید دید دلیل اظهارات او در این برهه چیست. یعقوبیان پیش از این دبیر فدراسیون شمشیربازی بود و البته به خاطر اینکه همزمان سرمربیگری تیم ملی اپه را هم بر عهده داشت از دبیری فدراسیون کنار رفت.

او در صحبت‌های خود از بی‌عدالتی در قبال اپه شکایت می‌کند؛ اما سوال اینجاست که در زمان مسئولیتش به عنوان دبیر فدراسیون شمشیربازی چه کارهایی برای ارتقای اپه ایران انجام داده است. شائبه‌ای که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که صحبت‌های یعقوبیان به خاطر موفقیت‌های چند سال اخیر سابر بوده و همین موضوع باعث شده این موفقیت‌ها با عملکرد شمشیربازان ایران در اپه و فلوره مقایسه شود.

چندی پیش تعدادی از ملی‌پوشان اپه علیه سرمربیگری یعقوبیان نامه اعتراض‌آمیزی را نوشتند. این نامه نشان داد که در داخل تیم ملی اپه هم اختلافات و حواشی زیادی وجود دارد و کسب نتایج ضعیف این تیم در مسابقات کسب سهمیه المپیک، آتش این حواشی را بیشتر کرد. این طور به نظر می‌رسد که یعقوبیان متوجه این موضوع شده که در این تیم به آخر خط رسیده بوده و شاید اظهارات او فرار رو به جلو بوده است.

باید دید ادامه کار یعقوبیان با تیم ملی اپه به کجا ختم خواهد شد؛ اما واضح است که اپه و حتی فلوره ایران نیاز به یک دگردیسی دارند تا بتوانند همچون سابر عملکرد موفق‌امیزی در میادین بین‌المللی داشته باشند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *